nieuws

Jonge gezinnen groeimarkt voor Amerikaanse levensector

Archief

Nu de economische recessie in de Verenigde Staten langzaam maar zeker achter de rug lijkt te zijn, is volgens de Limra, de Amerikaanse marketingorganisatie voor de levenverzekeringssector, hét moment aangebroken om te kijken naar nieuwe kansen

Die ziet de marketingorganisatie vooral bij jonge gezinnen met kinderen tot zes jaar, die tot dusver niet of – vaak via de werkgever – ontoereikend zijn verzekerd. Wel moeten verzekeraars en tussenpersonen hier veel werk insteken, omdat zaken als levensverzekering en pensioen bij veel Amerikanen geen gemakkelijk te verkopen producten zijn. Een actieve aanpak geldt ook voor collectiviteiten, waarin Limra eveneens acquisitiemogelijkheden ziet. Momenteel biedt 20% van de MKB-bedrijven en 80% van de grotere ondernemingen het personeel, de mogelijkheid van een leven- of pensioenpolis aan, maar hiervan maakt slechts 30% van de werknemers gebruik.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.