nieuws

Jacometti: ‘Achmea niet te laat met Internet-activiteit’

Archief

Terwijl kranten uitpuilen van aanbiedingen voor gratis toegang tot Internet, komt Achmea op korte termijn eveneens met een dergelijk aanbod. “We zijn niet te laat”, zegt directeur Marinus Jacometti desondanks onverstoord. “De klant kiest straks voor het beste aanbod.”

Achmea beschikt sinds deze week, in navolging van onder meer ING met ‘Freeler’, over een interessant aanbod voor toegang tot Internet. Behalve gratis toegang, biedt Achmea de beginnende Internetter tevens de mogelijkheid om multimediale computers aan te schaffen met interessante kortingen. Deze pc’s (Toshiba en I-Mac) worden zelfs kant en klaar bij de klant thuis geïnstalleerd en kunnen ook door Achmea worden gefinancierd.
De activiteiten van Achmea, ondergebracht in het Amsterdamse Internet-bedrijfje Scaramea, zullen onder de noemer ‘NokNok’ in de markt gezet worden. “We gebruiken daarbij een Pietje Bel-achtige marktbenadering”, verklapt Marinus Jacometti, de drijvende kracht bij Achmea op het gebied van e-commerce. Scaramea werkt nauw samen met onder meer ‘Clockwork’, een Internet(advies)bedrijf dat mede in handen is van prins Bernhard junior.
Scaramea wordt de zoveelste aanbieder van gratis toegang tot Internet. Freeler zegt al 300.000 abonnees in de boeken te hebben. De vraag is wie zich nu nog op ‘NokNok’ wil abonneren. Jacometti: “Iedereen wil natuurlijk de eerste zijn. Maar daarmee ben je nog niet automatisch de beste. Het gaat straks om de aanbieder met het interessantste aanbod. Als je kijkt naar Engeland, waar ze het begrip free access al veel langer kennen, zijn mensen geabonneerd bij meerdere aanbieders tegelijk, omdat het toch gratis is. Dat zal hier straks ook gebeuren. Scaramea heeft bovendien in tegenstelling tot veel concurrenten direct bij de start al daadwerkelijk iets te bieden. Zo beschikken we vanaf dag één over een eigen zoekmachine, een nieuwsdienst, bedrijfsinformatie en webmail. Freeler kondigde ruim een maand geleden al aan gratis toegang te zullen bieden, maar is pas recentelijk operationeel geworden. Wij zetten in op 100.000 abonnees tegen het eind van dit jaar. Freeler zegt inderdaad al veel meer abonnees te hebben. Of dat waar is, kan ik uiteraard niet beoordelen.”
Klantbehoeftes
Het doel dat Achmea nastreeft met Scaramea is deels om inzicht te verkrijgen in klantbehoeftes door abonnees te volgen tijdens hun zoektocht op Internet. Daarnaast wordt de nieuwe klantenkring gebruikt om financiële producten van de ‘directe’ Achmea-merken zoals Centraal Beheer, FBTO, Zilveren Kruis en Groene Land aan te bieden. De 1,6 miljoen klanten van deze verzekeraars ontvangen vanaf deze week een mailing met het ‘NokNok-aanbod’ in de bus.
Scaramea zal de financiële producten gaan aanbieden in verschillende interessegebieden, zoals ‘gezondheid’, ‘mobiliteit’, ‘werken’ en ‘wonen’. De interessegebieden zijn terug te vinden op de website van NokNok (www.noknok.nl). Jacometti: “In een later stadium zal Scaramea onder eigen label ook financiële diensten gaan aanbieden, waarbij we dan de verzekeringstechniek bij een van de Achmea-werkmaatschappijen uitbesteden”. (Zie ook pag. 8.)
Marinus Jacometti: “Iedereen wil de eerste zijn, maar is daarmee niet automatisch de beste”.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.