nieuws

Is Reaal Echt Rijk Zat?

Archief

Is Reaal Echt Rijk Zat?

In de nieuwe reclamecampagne van Reaal, die begin deze maand van start is gegaan, ontbreekt Rijk de Gooyer. Zijn creatie ‘Meneer Van Looij’ is voorlopig bedankt voor de bewezen diensten. En die diensten waren groots.Dank zij de kreten “Foutje, bedankt” en “Kan ik effe vange” is de naambekendheid van Reaal onder de landgenoten in de leeftijd tot 45 jaar opgelopen tot ruim 80%. Circa 40% van de doelgroep zou zelfs in staat zijn de slagzin “Reaal regelt ’t allemaal” vrijwel foutloos te debiteren. In de nieuwe spot wordt met geen woord gesproken. In een voor de weggebruikers onoverzichtelijk (Toscaans) landschap kruisen de wegen van een stoomwals en een auto met caravan elkaar. Boem…, rookwolk… Vervolgens zie je op een (veel te fraai) geplette caravan de automobilist staan tapdansen. Want hij zit nergens mee. En juist als je wilt roepen: “Even Apeldoorn bellen!” verschijnt als tekst in beeld: “Reaal regelt ’t allemaal”. Deze spot wordt in een hoge frequentie uitgezonden op al die Nederlandse zenders die we inmiddels rijk zijn. Laten we (voor de eigen identiteit van Reaal) hopen, dat de tweede spot een minder Centraal Beheer-achtige uitstraling heeft.
Geen ‘foutje…’, maar ‘Van Looij, bedankt’. Wie in de zomer stevig aan de tv-reclamebak is gebleven, is bijvoorbeeld Avéro. Deze Achmea-dochter zal best een redelijke bekendheid opbouwen met die op zich originele asfaltweg-spot. Maar het is voor ons zeer de vraag of de maatschappij er enige affiniteit mee oproept. Je zit toch mooi eerst met een teerachtige substantie aan kleding en schoeisel, al lijkt die acteur daar in het geheel geen last van te hebben. Kan Avéro trouwens niet met Reaal fuseren? En dan in de fusie-spot die Toscaanse stoomwals in dat ‘moerasfalt’ laten wegzakken?
Ziektekosten
De ziektekostenverzekeraars zijn inmiddels ook al weer aan hun traditionele najaarscampagne begonnen. Bladen als De Kampioen wemelen van de zorg-advertenties. Op de achterkant van het FD stonden kort geleden broederlijk naast elkaar NVS Salland en VGZ, beide op jacht naar collectieve relaties. En misschien omdat superhelden zoals Batman aan hun zoveelste heropleving bezig zijn, koos VGZ voor Superman als boegbeeld. Dat konden ze vrij simpel doen, omdat de gezondheidsslang in het VGZ-beeldmerk in figuratief opzicht een volle neef is van de ‘S’ van Superman. Op dezelfde golflengte opereert al geruime tijd Detam Arbo, met een vrouwelijke bedrijfsarts die haar jasje opengooit op de wijze van superman. Want, zo houdt Detam de verantwoordelijkheisbewuste werkgever voor: “Als u toevallig geen Supermens bent, dan is de Detam Arbo-consultant een prima alternatief”. Tip voor de Zwolsche Algemeene: misschien is de zoevende ‘Z’ van Zorro momenteel transfervrij. Daar moet toch wat mee te doen zijn (‘Zworro’ of zo).
De held van VGZ… …en het Supermens van Detam Arbo.
Nog ’n parallel
Mensen met een intermediair hart zullen waarschijnlijk weinig plezier hebben in de huidige tv-campagne van Ohra; juist ja, die commercial met de hete-luchtballonnen. En dan krijg je bij de post een nieuwe brochure van Aegon, waarin haar collectieve aov wordt aangeprezen. Voorop prijkt een stel fraaie hete-luchtballonnen.
De ballonnenhemel van Aegon.
Nep-lash en whip-les
Vorige week maandag zagen we tijdens het nuttigen van een gemagnetroniseerde maaltijd een aflevering van ‘Married with children’, de Amerikaanse comedy-serie rond de schoenen verkopende joker Al Bundy. Het ging op een gegeven ogenblik als volgt. Al Bundy vraagt aan zijn buurman: “Kun jij even die doos sandalen voor mij pakken”. De buurman pakt de doos op, verliest zijn evenwicht en valt door een bordpapieren wandje. Terwijl hij nog ruggelings op de grond ligt, kreunt hij: “Ai! Ik denk dat ik een whiplash heb”. Al Bundy kijkt mismoedig en reageert: “Tsja, maar ik heb geen verzekering…” De buurman, overeind komend: “Nou dan denk ik, dat ik geen whiplash heb”.
Baas van de Week
Het was een mooie augustus-maand voor assurantiebemiddelaar Jan Karis in het midden-Limburgse Beringe. In het onverwoestbare radioprogramma ‘Arbeidsvitaminen’ werd hij, op voorspraak van zijn medewerkers, door presentator Hans Schiffers uitgeroepen tot ‘Baas van de Dag’. Dat gebeurde op donderdag 3 augustus. Deze benoeming betekende automatisch deelname aan de verkiezing van ‘Baas van de Week’ die een dag later plaatsvond. Door te bellen naar Radio 3 konden de luisteraars hun voorkeur kenbaar maken. Jan Karis kwam als winnaar uit de bus, zodat hij zich nu ‘Baas van Week 31’ mag noemen.
Koppelaars
Het begint al een klassieker te worden in deze rubriek. Het ligt voor ons allen op de loer als je snel het woord ‘verzekeringen’ tikt: dan wil er wel eens een lettergreepje tussenuit vallen. (afbeelding tekst) Uit: Finata Magazine

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.