nieuws

Inzakkende zorgmarkt vlakt omzet online verzekeringen af

Archief

De omzet uit online verkochte verzekeringen is in de eerste helft van 2007 uitgekomen op _ 165 mln, iets meer dan tijdens dezelfde periode in 2006. “De groei van vorig jaar, toen het totale bedrag uitkwam op _ 288 mln, is er even uit”, zegt Frank Sibbel van onderzoeksbureau Blauw Research.

“De inzakkende vraag naar zorgverzekeringen is hier debet aan”, meldt Sibbel. De cijfers zijn te vinden in de Thuiswinkel Markt Monitor 2007-1, het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen door Blauw Research in samenwerking met de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.
Verzekeren is qua grootte het tweede segment, maar blijft wel aanzienlijk achter bij de nummer één reizen dat tijdens de eerste helft van 2007 goed was voor _ 830 mln. (+35%). Reizen is daarmee goed voor 45% van de totale thuiswinkelmarkt. Andere grote marktsegmenten zijn consumentenelektronica en kleding.
De totale thuiswinkelmarkt is in de onderzochte periode ten opzichte van het jaar daarvoor met 38% gegroeid naar een omzet van _ 1,84 miljard.
In deze periode hebben in totaal 6,2 mln online kopers een bestelling gedaan, aldus Sibbel. “Circa 800.000 kopers betraden deze markt voor het eerst.” Het gemiddeld bestede bedrag per online koper is in de eerste helft van dit jaar gestegen van _ 263 naar _ 297 (+13%).

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.