nieuws

Interpolis: pakketpolis zorgt voor forse groei

Archief

De introductie van de Alles in één Polis werpt zijn vruchten af, aldus Interpolis. In het eerste kwartaal dit jaar werd meer geproduceerd dan over heel 1995. De conversie van lopende particuliere schadepolissen naar de pakketpolis werd begin deze maand afgerond.

In het eerste kwartaal bedroeg de nettogroei 60.000 prolongerende pakketpolissen, tegen 50.000 over 1995.
Daarmee is de koek nog lang niet op, zegt Joop Kanen, directeur Schade Particulier van Interpolis. “Binnen het totale klantenbestand van de Rabobanken kan nog een gigantische verdiepingsslag worden gemaakt, bijvoorbeeld met de doorlopende reisverzekering in het Rabo Totaalpakket en de woonhuisverzekering bij het sluiten van een hypotheek. Klanten die eenmaal een Alles in één Polis hebben, sluiten makkelijker bij. Dat is logisch, want het bijsluiten van verzekeringen, levert meer korting op. Deze kan oplopen tot twaalf procent.”
Conversie
Sinds het voltooien van de conversie van bestaande particuliere schadeverzekeringen naar de pakketpolis begin deze maand, mag Interpolis zich een van de grootste pakketverzekeraars van ons land noemen. Alle Rabobanken beschikken inmiddels over het product, hetgeen neerkomt op ruim 750.000 polishouders.
De omzetting naar de Alles in één Polis ging in januari vorig jaar van start, waarbij werd gekozen voor een gefaseerde aanpak. Per week werden alle particuliere schadeverzekeringen van vijftien Rabobanken gemuteerd.
Aanleiding voor de conversie was de reorganisatie bij Interpolis (Vast & Zeker) en de Rabobank (Visie’98). “Die reorganisaties maakten vereenvoudiging van producten, procedures en systemen noodzakelijk”, aldus Kanen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.