nieuws

Internetgericht Ohra stopt samenwerking met Makro

Archief

Makro en Ohra hebben per 1 mei hun samenwerking beëindigd. Als reden geeft Ohra de nieuwe strategie, waarin de activiteiten met Makro niet meer zouden passen.

Pashouders van de Makro konden sinds 1 januari vorig jaar met korting Ohra-producten afnemen. De Delta Lloyd Nuts Ohra-dochter adverteerde daarmee in de tweewekelijkse folder die de circa 700.000 pasjeshouders ontvangen. Voordelen voor de Makro-klanten waren onder meer premiekorting op schadeverzekeringen en een cadeaubon bij het sluiten van een levensverzekering.
Ohra geeft als reden voor de beëindiging van de samenwerking de nieuwe e-business-strategie, waarin de gezamenlijke activiteiten met Makro minder goed zouden passen. “Wij willen een toonaangevende direct-writer worden”, licht woordvoerder Rik van Zutphen toe. “De mailings in het kader van de samenwerking met Makro hebben niet zo goed gescoord als wij gehoopt hadden. Daarnaast waren de kosten per polis wat hoog”. Hoeveel klanten Ohra aan de samenwerking heeft overgehouden, is niet bekend. De mailings waarin de beëindiging van de overeenkomst wordt aangekondigd, zijn in een oplage van 500.000 verstuurd.
Hans-Eric Jansen, oud-bestuursvoorzitter van Delta Lloyd Nuts Ohra, noemde de samenwerking eerder al “niet bijster interessant” en weinig winstgevend. De polissen worden per eerstvolgende prolongatiedatum beëindigd, waarbij de klant een reguliere Ohra-verzekering krijgt aangeboden.
Makro heeft ook een overeenkomst met Geové RZG, waar de pasjeshouders een goedkope ziektekostenverzekering kunnen sluiten. Een woordvoerder van Geové laat weten dat men zeer tevreden is over het aantal aanmeldingen. “Uit concurrentieoverwegingen maken wij geen cijfers bekend”, aldus de woordvoerder.
De nieuwe strategie van Ohra heeft zich inmiddels geuit op de internetsite www.ohra.nl. Via de site kunnen sinds kort autoverzekeringen en de Effectenhypotheek worden gesloten.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.