nieuws

Internet centraal op AM-congres

Archief

In samenwerking met adviesbureau Oostdam & Van den Eijkel houdt AssurantieMagazine (AM) op 16 mei het congres over de (on)mogelijkheden van internet als service- en transactiekanaal voor verzekeringen.

Door de toenemende verkoop via internet loopt het marktaandeel van het intermediair in de particuliere schadeverzekeringsmarkt sterk terug ten gunste van directwriters en banken. Tussenpersonen spelen (nog) onvoldoende in op deze marktontwikkeling, niet in de laatste plaats door de vertraagde invoering van ketenintegratie.
De onzekerheid over de toekomstige rol van het intermediair, wordt gevoed door de gang van zaken in de reisbranche. Sinds 2001 is de verkoop van reizen via internet gestegen van 5% naar ruim boven de 50%. De doelstelling van het internetcongres is primair het intermediair de noodzaak laten inzien van het ontwikkelen van een strategische visie op internet.
Sprekers
Vooraanstaande sprekers zullen onder leiding van dagvoorzitter Franscisco van Jole hun licht laten schijnen over de toepassing van internet binnen de onderneming.
Zo zal Jempi Moens, directeur van adviesbureau Fresh Forward (Amsterdam) een lezing houden. De Belg Moens weet vanuit het perspectief van de consument, met vernieuwende ideeën, de maatschappelijke, technologische en economische ontwikkelingen te duiden. Verder gaat Wouter de Vries jr., specialist dienstenmarketing en docent aan de Vrije Universiteit van Amsterdam, in op de marketing van financiële diensten.
Parallelsessies
Congresdeelnemers worden aan de hand van praktijkvoorbeelden op weg geholpen bij de implementatie van internet in hun bedrijfsvoering. Deze voorbeelden komen uit de wereld van assurantiebemiddeling zelf en uit aanverwante branches als vermogensbeheer, reizen en makelaardij onroerend goed. Zij worden in parallelsessies behandeld; congresdeelnemers kunnen zich voor twee sessies inschrijven.
Het internetcongres zal op 16 mei (9.45-17.00 uur) plaatsvinden in het Nieuwegein Business Center (NBC). Naast deelname aan het congres zelf, is er gelegenheid tot het bezoeken van de informatiemarkt, waarop verzekeraars, ICT-bedrijven en andere toeleveranciers hun laatste internetontwikkelingen zullen presenteren.
Aanmelding voor het internetcongres is over enkele weken mogelijk via de website van AM (www.amweb.nl).

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.