nieuws

Intermediairvriendelijke merkenpolis in de maak

Archief

Schadegarant is van plan een merkgebonden autopolis te introduceren, die in samenwerking met de dealer via het reguliere intermediair wordt gesloten. “We zijn redelijk ver en willen de merkenpolissen nog dit jaar introduceren”, aldus Johan Schoonhoven van Schadegarant.

De nieuwe merkenpolis van Schadegarant is een antwoord van intermediairverzekeraars op de concurrentie van automerken met hun eigen autoverzekeringen, die verkocht worden door de dealers zelf. Standsorganisaties NVA en (vooral) NBVA beschouwen deze ontwikkeling als buitengewoon ongewenst.
Onlangs dreigde Schadegarant-bestuurslid en NN-directeur Freek Wansink met het opblazen van het Schadegarant-concept, indien het intermediair zou besluiten tot een boycot van dealers. Het is volgens hem niet ondenkbaar dat het intermediair in reactie op alle merkenpolissen zal besluiten om niet langer schades door te verwijzen naar dealers, aangezien ze de klant op die manier in de handen van hun concurrent drijven. “Nationale-Nederlanden kiest in zo’n geval per definitie voor het intermediair, hoezeer we ook gehecht zijn aan het concept van Schadegarant”, aldus Wansink in het vakblad ‘Automotive’.
Wansink kondigt aan dat de merkenpolis van Schadegarant diverse aantrekkelijke opties kan hebben voor de dealers. Zo kan in de polisvoorwaarde geregeld worden dat de klant bij glasschade terugkomt bij de dealer. Glas wordt in Nederland steeds vaker gerepareerd en vervangen door specialisten zoals Carglass in plaats van bij de dealer. Twee importeurs zouden inmiddels positief hebben gereageerd op de plannen van Schadegarant.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.