nieuws

Insurance Sail weer voor Hooge Huys

Archief

Insurance Sail weer voor Hooge Huys

Voor de tweede maal in successie heeft het Hooge Huys gezegevierd in Insurance Sail; ditmaal niet het team van Jan Kuijpers dat vorig jaar won, maar de ‘Hooge Huys II’ van kapitein René Klok. In een spannende race werd de boot van expertisebureau Schuijt naar de tweede plaats verwezen; voor Schuijt een reprise van 1996. De eerste boot van de Aegon-armada kwam als zesde binnen, titelverdediger Kuijpers kwam als 17e over de virtuele eindstreep. Er werd tijdens deze vierde aflevering van Insurance Sail, op voorstel van expert Remco Schuijt, op een gewijzigde manier gestreden. In vorige jaren werd de strijd in twee manches beslist. Maar ja, dan moet je wel weten op wie je moet letten in de tweede manche. Deze keer werd in de ochtenduren een schifting gehouden. Er gingen twee keer dertig assurantieboten het water op. Wie bij de eerste vijftien eindigde, plaatste zich voor de elitefinale. De anderen zouden dan ’s middags de ‘recreanten’-finale zeilen. Bij de recreanten won de Reaal-boot van Ronald Snoep voor Ohra kapitein Philip Holl. “Het was op zich mooi zeilweer, maar wel razend koud”, aldus Monique van Hooft van het organiserende watersportbedrijf Ottenhome. Zij heeft de vijfde editie van Insurance Sail in de agenda gezet op zaterdag 18 april 1998.
Delta Lloyd met strip op Internet
Afgelopen maand is Delta Lloyd gestart met een digitaal stripverhaal op Internet. Binnen het Delta Lloyd Digitaal Domein (DDD) kunnen ‘surfers’ de lotgevallen van assurantietussenpersoon Ivo Springer volgen. Het eerste avontuur dat hij op DDD gaat beleven heet ‘Ivo Springer en het IT-mysterie’. Elke week volgt er een nieuwe episode in het leven van de digitale verzekeringsman en zijn naaste medewerkers. Ivo Springer wordt gestalte gegeven door striptekenaar Eric Heuvel. De teksten worden geschreven door Dirk Helsloot en Hylco Zijlstra, twee medewerkers van Delta Lloyd Schade.
De beloning van voetbalmakelaars
Trainer Arie Haan van Feyenoord fungeerde als gastspreker tijdens de Financiële Dienstendag die de Amsterdamse Van Kampen Groep in de Rotterdamse Kuip had belegd. Voor zijn gehoor van verzekeringsbemiddelaars ging Haan in op de werkwijze en beloning van een voetbalmakelaar. Om belangenverstrengeling te voorkomen en om zijn werk adequaat te kunnen uitvoeren, zou een voetbalmakelaar niet meer dan drie spelers mogen vertegenwoordigen, vindt Haan. Dat een spelersbond als de VVCS namens driehonderd spelers optreedt, is volgens hem uit den boze. De beloning kan variëren en dat betekent dat in de praktijk tussen speler en makelaar afspraken worden gemaakt: of een percentage van het transferbedrag dat door de nieuwe club wordt betaald of een vast bedrag. Haan vindt dat de honorering van de makelaar moet worden betaald door de speler en niet door de club. “De makelaar treedt immers op namens de speler.”
Niet op het ‘heilige’ gras van de Kuip maar op een trapveldje ernaast mochten de tussenpersonen, zoals hier Ko Nadart (WNS & Partners, Lelystad), hun schotvaardigheid beproeven tegenover Feyenoord-keeper Ed de Goeij.
Klantenbinding op z’n Bulgaars
In een rapport over de verzekeringsmarkt in Oost-Europa, deed Stijn Thiecke onlangs een boekje open over de praktijken in Bulgarije. “De markt wordt voor een groot deel bepaald door de invloed van zeer malafide verzekeraars, waarvan VIS 2 en SIC de bekendste zijn. Voordat dit legale maatschappijen waren, waren het organisaties die mensen afpersten; als de mensen niet een bepaald bedrag betaalden, zou hun auto gestolen worden. Of de auto’s werden eerst gestolen, waarna de mensen ze voor een bepaald bedrag konden terugkopen. Om deze acties een legaal aanzien te geven, richtten zij de verzekeringsmaatschappijen op.
“Maar nog steeds zijn de verkoopmethoden zeer kwalijk. Vertegenwoordigers van VIS 2 en SIC gaan de deuren langs en dwingen mensen (soms met geweld) om een verzekering te sluiten. Als zij dit gedaan hebben, krijgen zij een sticker voor op hun auto, zodat iedereen weet dat de auto verzekerd is bij VIS 2 of SIC.” Er zit voor de automobilisten evenwel een positieve kant aan deze ‘criminele’ sticker. “Aangezien alle Bulgaren de slechte reputatie van de twee maatschappijen kennen, is dit zelfs voor de autodieven een goede reden om zo’n auto niet te stelen. Mensen die ondanks de dwang toch geen verzekering sluiten, lopen grote kans dat binnen een week de auto gestolen is.”
Interpolis zat met probleem opgezadeld
Uit handen van Marty van Geloven, unit-manager Public Relations van Interpolis, ontvangt Anky van Grunsven een nieuw Barnsby-zadel. Haar eigen zadel was gestolen nadat zij een lezing had gegeven op een dressuuravond van de Koninklijke Vereniging Warmbloed Paardenstamboek Nederland. Toen Anky het paard Gestion Cocktail wilde opzadelen voor de Interpolis-Prijs, de kür op muziek, bleek dat haar zadel uit de afgesloten vrachtwagen was ontvreemd. (Zij heeft toen overigens op een geleend zadel gereden en toch de Interpolis-prijs gewonnen).
Er zit veel meer in het weer
Hamoen Assurantiemakelaars, in Drachten gevestigd en op landelijke schaal actief, heeft afgelopen maand een bijzondere middag voor verzekeraars en experts belegd. Hamoen had deze relaties uitgenodigd voor een leerzame uiteenzetting door John Bernard, het (televisie)gezicht van Meteo Consult. Aan het weer zitten veel meer verzekeringsaspecten dan menigeen denkt, is de boodschap van Gart Hamoen, volgens wie deze middag in Wageningen voor tal van genodigden enkele ‘eye-openers’ opleverde. Voor Hamoen was deze bijeenkomst in Wageningen de aanzet tot een jaarlijks terugkerend evenement, waarvoor het bedrijf klanten en potentiële klanten wil uitnodigen.
John Bernard in actie voor zijn assurantiegehoor.
Een ‘Effie’ voor De Amersfoortse
Als prijs voor zeer effectieve campagnes kent de reclamewereld de zogeheten ‘Effies’. Op grond van de wijze waarop zij in februari vorig jaar heeft ingehaakt op de privatisering van de Ziektewet is De Amersfoortse genomineerd. Het is nu alleen nog wachten of het een bronzen, zilveren of gouden Effie zal worden. Dit wordt eind mei duidelijk tijdens de jaarlijkse prijsuitreiking.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.