nieuws

Insurance Sail ’97

Archief

Insurance Sail ’97

Op zaterdag 19 april wordt op de Loosdrechtse plassen Insurance Sail ’97 gehouden. Het organiserende watersportbedrijf Ottenhome verwacht ruim 150 deelnemers in haar zestienkwadraat zeilboten. Vorig jaar waren er 140 deelnemers. Het evenement, dat voor de vierde keer plaatsheeft, is vorig jaar bij de wedstrijdteams gewonnen door de ploeg van Hooge Huys. De zeilpuzzeltocht werd toen een overwinning voor Sun Alliance. Het programma begint om 10.00 uur en wordt om 17.45 uur besloten met een barbecue. De deelnamekosten bedragen f 67,50 per persoon. Om aan de wedstrijd deel te nemen is het minimum aantal deelnemers per boot gesteld op drie personen. Voor meer informatie: tel. 035-582.33.31 (of internet: www.ottenhome.nl).
Met nieuwe lichting naar de top
Hoe ga je met je nieuwe personeel om: je doet ze de das om en stuurt ze vervolgens het dak op. Is dat ‘universal life’ of een vorm van ‘employee-benefit’? Royal Nederland Leven heeft in de laatste maanden ruim dertig nieuwe medewerkers van start laten gaan en wilde dit wel van de daken schreeuwen. (Voor lezers die alles natellen: er staan er 27 op de foto).
Linkse (in)directe
In het nieuwe magazine van Delta Lloyd, Collage, wordt een indirecte sneer uitgedeeld naar collega-verzekeraar Nationale-Nederlanden. In een artikel over de employee-benefitsdiensten van Delta Lloyd mag werkgever Cinderella vertellen hoe goed Delta Lloyd hem van dienst is. “Het employee-benefitsconcept heeft Delta Lloyd goed vormgegeven.”
Even verderop legt Hans den Hartog van Cinderella uit dat hij een flexibel pensioensysteem voor zijn werknemers in gedachten had. “Dat kaartte ik bij mijn vorige maatschappij aan, maar daar keken ze me alleen maar heel vreemd aan. Bij Delta Lloyd kon het allemaal wel.”
Samen met het magazine Collage stuurde Delta Lloyd een voorbeeld op van een Personal Benefits Statement. Het tien pagina’s tellende rapport schetst een arbeidsvoorwaardelijk beeld van een werknemer van… Cinderella. In het pensioenoverzicht duikt naast het bedrijfspensioenfonds en Delta Lloyd zelf de naam van nog een verzekeraar op: Nationale-Nederlanden. Zou Den Hartog in het Collage-interview met ‘mijn vorige maatschappij’ misschien NN bedoeld hebben?
Nominatie voor telefoonkaart EMN
Er zijn twaalf telefoonkaarten genomineerd voor de verkiezing ‘Mooiste telefoonkaart van 1996’. Deze verkiezing wordt gehouden onder de leden van de Nederlandse Telefoonkaarten Club (NTC). Tot de genomineerden behoort de telefoonkaart die expertisebureau EMN uitgaf ter gelegenheid van de verhuizing van het hoofdkantoor in Nieuwegein. Op de kaart zijn de activiteiten van EMN (brand, water, techniek, computer en aansprakelijkheid) visueel samengebracht. De leden van de NTC kunnen tot midden maart hun stem uitbrengen.
Reaal slaat slag
In opdracht van Reaal heeft het bureau MarketResponse onlangs onderzocht welke slagzinnen in verzekeringsland het meest bekendheid genieten. Het bureau beperkte zich tot de slagzinnen van NN, Centraal Beheer, Aegon en die van Reaal zelf. De uitslagen hebben betrekking op de leeftijdscategorie 25 tot 54 jaar.
De resultaten:
‘… regelt het allemaal’ (Reaal) 66%
‘Even Apeldoorn bellen’ (CB) 62%
‘Wat er ook gebeurt’ (NN) 43%
‘Denk vrij, denk …’ (Aegon) 28%
Het onderzoeksbureau tekent bij deze resultaten aan, dat de lagere score van Aegon en NN mogelijk wordt veroorzaakt door de relatief ‘jonge leeftijd’ van de betreffende slogans.
Geintje uithalen?
Hint voor verzekeringsmanagers die een collega op stang willen jagen. 1. Betrek een secretaresse van die collega in het complot. Zij moet namelijk op een gegeven ogenblik ‘toevallig’ even uit het raam kijken. 2. Huur een wijnrood personenbusje (type Mercury Villager) en laat deze met piepende remmen voor de hoofdingang van collega’s bedrijf tot stilstand komen. 3. Schakel een dubbelganger van Pieter Storms met een cameraman in, die samen bruusk het gebouw binnen stappen.
Oproep
Bent u of kent u een dubbelganger van Pieter Storms, dan kunt u zich aanmelden bij Jus d’Assurance Productions, fax 0172-422.892.
In de rubriek ‘Freudiaanse Fouten’ dit keer aandacht voor de omslag van het februarinummer van tijdschrift Account. Als aandachttrekker is daarop een lachende Boudewijn van Uden afgebeeld. Hij is echter niet met ‘NBvA’ gelabeld, maar met ‘NVvA’, als ware het de afkorting van de (aanstaande?) fusiecombinatie Nederlands Verbond van Assurantietussenpersonen…

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.