nieuws

ING verkoopt Interplein-belang aan buitenlands softwarebedrijf

Archief

ING heeft haar belang van 39% in het softwarebedrijf Interplein (Helmond) verkocht aan het Amerikaans/Indiase softwarebedrijf Mphasis.

Mphasis, dat zelf geen financiële software ontwikkelt, wil investeren in Interplein om vooral het zogeheten ‘Intelligent Agent-product’ (www.marloes.nl) verder te ontwikkelen en geschikt te maken voor de Amerikaanse markt. Het van oorsprong Indiase bedrijf, waarin ING een belang heeft van 30%, heeft in Nederland ABN Amro als klant en heeft een kantoor in Hoofddorp.
Interplein was al langer op zoek naar een partner om producten in het buitenland op de markt te kunnen zetten. “Voor ons is dit de mogelijk-heid om internationaal door te breken”, aldus Interplein-directeur Stefan Rooyackers.
Rooyackers benadrukt dat Helmond, waar Interplein is gevestigd, het ontwikkelcentrum blijft. De producten zullen vervolgens in India gebouwd worden. Verder wordt bekeken of producten van Mphasis op de Nederlandse markt verkocht kunnen worden. Mphasis heeft ongeveer tweeduizend werknemers.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.