nieuws

Hypotheekverstrekkers komen handen tekort

Archief

De grote hypotheekverstrekkers kunnen de hausse aan hypotheekaanvragen, ingegeven door recente renteverhogingen, nauwelijks nog verwerken.

De administratieve afdelingen van de hypotheekverstrekkers komen handen tekort. Dat laatste kan afgeleid worden aan de vele brieven die op de deurmat van het intermediair vallen, waarin de hypotheekaanbieders hun verontschuldigingen aanbieden voor lange wachttijden.
In twee weken tijd maakten onder meer ABN Amro, ABP, Bouwfonds en Zwitserleven aan het intermediair kenbaar dat met wachttijden rekening moet worden gehouden. Overwerk, extra personeel en zelfs ploegendiensten worden als middelen tegen de kwaal ingezet. De hypotheekafdeling van het ABP is sinds enkele weken alleen tussen 15.00 en 19.00 uur bereikbaar, omdat de telefonisten mee moeten helpen bij het wegwerken van de achterstanden.
De problemen bij de hypotheekverstrekkers staan niet op zichzelf. Onlangs deed de NVA nog zijn beklag over de trage administratie van de levensverzekeraars.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.