nieuws

Hypotheekgroei bij ABN Amro

Archief

De hypotheekportefeuille van ABN Amro groeide in 2007 met 6% naar _ 84 mld (79,2).

Het marktaandeel in nieuwe hypotheekproductie groeide van 10,9 naar 12,4%. Het marktaandeel van het merk ABN-Amro bleef constant, maar het intermediarmerk Florius won marktaandeel, aldus het bankconcern.
Volgens ABN Amro krimpt de hypotheekmarkt door het gebrek aan bouwvergunningen en een stijgende rente. Het effect van dat lagere aantal transacties wordt echter gecompenseerd door stijging van de huizenprijzen met 5 tot 6% en daardoor hogere hypotheekbedragen. Door de hogere rente daalde ook voor ABN Amro het aantal oversluitingen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.