nieuws

HypotheekCompany van start met modulaire backoffice

Archief

Franchiseketen HypotheekCompany (zestig vestigingen) heeft de backoffice-activiteiten uitgebreid. Kantoren kunnen nu de volledige administratieve afhandeling uitbesteden.

De keten was al actief met backoffice-werkzaamheden, maar deed dat slechts voor enkele partijen. “Nu werken we voor alle maatschappijen waar wij hypotheken onderbrengen”, zegt formulemanager Patrick Hermans.
Voor de afhandeling van hypotheken kunnen de deelnemers nu kiezen uit drie varianten: de standaardmodule, de uitgebreide module en de full service-module. De laatste variant regelt de volledige administratieve afhandeling, inclusief bankgaranties, opstalverzekering en een zogeheten WFT Quickscan.
“Bij het intermediair is er een grote roep om kostenverlaging”, zegt Hermans. “Wij willen daaraan tegemoet komen met modules die tegen variabele kosten werken.” Een kantoor betaalt per dossier dat door de backoffice wordt afgehandeld een bedrag van _ 300. “Naast het feit dat deze kosten variabel zijn, is het dus ook nog eens wezenlijk goedkoper dan een parttime medewerker.”
Wachtlijst
Van de meest uitgebreide module maken nu vijf kantoren gebruik. “We hebben een wachtlijst, omdat we niet in de valkuil willen stappen waar veel andere formules al in terecht zijn gekomen, doordat ze de stroom aanvragen niet aankonden”, zegt Hermans. “Wij willen daarom rustig groeien met zo’n twee kantoren per maand.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.