nieuws

Hypotheek Visie neemt proef met ‘hersengolf-hypotheek’

Archief

Adviesketen Hypotheek Visie heeft deze week op de Woonbeurs in Amsterdam een noviteit gepresenteerd op het gebied van financieel advies. Door middel van speciale programmatuur worden de hersengolven van de klant gebruikt als basis voor een financieel adviesgesprek.

De programmatuur is ontwikkeld samen met het bedrijf The Mind Connection uit Maastricht. “Het is een driedimensionaal programma met een zekere wetenschappelijke basis. Het gaat ervan uit dat je besluitvormingsproces is gebaseerd op je emoties”, zegt directeur Anton Van den Bol van Hypotheek Visie.
Klanten worden voorzien van een 3D-bril en sensoren, die de hersenactiviteit vastleggen terwijl ze met een zogeheten ‘Mindsurfer’ gedurende een vijftal minuten een virtuele tocht maken door een vallei met hun ‘droomhuis’. De meting van de hersenactiviteit resulteert in een statistiek waaruit wordt gedestilleerd wat de klant belangrijk vindt. “Als ik met een klant een gesprek heb, weet ik niet wat die denkt. En ik moet maar afwachten of hij dat onder woorden brengt. Met dit programma kunnen we inzicht krijgen in de individuele belevingswereld van de klant”, aldus Vanden Bol.
De presentatie van het programma, dat voorlopig alleen op proef wordt gebruikt, is onderdeel van de najaarscampagne van Hypotheek Visie. Later volgen spots op radio en tv en een printcampagne.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.