nieuws

Hypolife stelt reclamespot op eigen site bij

Archief

Hypotheekbemiddelaar Hypolife (Hoofddorp) heeft zijn reclame-uiting met adviseurs met bivakmutsen, die door de branche niet in dank werd afgenomen, bijgesteld.

Onder het motto ‘Laat je niet beroven’ liet Hypolife adviseurs als boeven met een bivakmuts zien. Hypolife-eigenaar Patrick Tiel zegt het jammer te vinden dat er door de branche zo gereageerd werd op zijn commercial. “Die was blijkbaar te ingewikkeld om begrepen te worden. Onder het motto ‘Laat het geld uw zak inrollen’ heeft hij nu zijn site aangepast.
In de nieuwe commercial gaat het bedrijf de directe vergelijking aan en geeft het de klant inzicht in de verborgen provisies van elders verkregen offertes. “Ik blijf vinden, dat zolang de verdiensten blijven voortkomen uit de verkoop van producten, er een spanningsveld blijft bestaan tussen het belang van de klant en het commerciële belang van de tussenpersoon”, zegt Tiel.
De eerste spot gevolgd door advertenties in huis-aan-huisbladen heeft Tiel bepaald geen windeieren gelegd. “Van om de dag één lead hebben we er nu vier per dag.” Tiel rekent een vast bedrag voor het hypotheekadvies, maar stort bij de bemiddeling ervan alle provisie terug aan de klant.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.