nieuws

Holsmuller ervaart zelf Zwitserleven-gevoel

Archief

Communicatiemanager Hein Holsmuller (61) verlaat per 1 juli Zwitserleven om met vervroegd pensioen te gaan.

Holsmuller was, na eerdere marketingfuncties bij Albert Heijn en Coca-Cola Nederland, bijna twintig jaar de reclame- en promotieman van Zwitserleven. Hij maakte in de jaren tachtig furore door, samen met Theo Postma van Campbell-Ewald, de campagne ‘Het Zwitserleven Gevoel: ’n beter pensioen voor hetzelfde geld’ te ontwikkelen. De campagne ontving, als enige verzekeringscampagne, tot twee maal toe een Gouden Effie (1984 en 1989).
Holsmuller slaagde er al die jaren in bekende Nederlanders te betrekken in de campagne voor het Zwitserleven-gevoel. Op de radio waren dat o.a. Sjef van Oekel, Hans Dorrestein en Cees Buddingh en in tijdschrften Monique van de Ven (nu FBTO), Thom Hoffman, Erik Breukink, Rob Scholte, Gert-Jan Dröge en Famke Jansen. Zwitserleven debuteerde op televisie met het duo Joop Doderer en Derek de Lint (en het hondje Donald). Daarna gaf acteur Kees Brusse negen jaar lang inhoud aan ‘Het Gevoel’. Momenteel doen de acteurs Huub Stapel en Ellen ten Damme dat.
Holsmuller wordt opgevolgd door Eliot Schuchart, voorheen werkzaam voor o.m. CMG en laatstelijk EDS International.
Hein Holsmuller, temidden van de huidige uitdragers van ‘zijn’ Zwitserleven-gevoel: Ellen ten Damme en Huub Stapel.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.