nieuws

Het gerucht gaat¼

Archief

Het gerucht gaat…

Amev is afgelopen maand een grootscheepse campagne richting het intermediair gestart. Een van de onderdelen van het promotiepakket is de eenmalige actiekrant ‘Win(d)kracht 10’. Er is naar gestreefd deze krant er zo echt mogelijk te laten uitzien. Daarom staan er ook advertenties in, zoals bijvoorbeeld de kleurige aankondiging van de nieuwe editie van ‘Gossip, het grootste familieroddelblad van NL’.
Als hoofdartikel vermeldt de omslag “AM en VB gaan fuseren?” Dat is vanzelfsprekend een zeer prikkelende vraag, waar de redactie van Jus d’Assurance wegens zwijgplicht geen antwoord op mag geven.
Een andere aankondiging betreft het artikel ‘Verzekeringsvrouw van het Jaar blijkt omgebouwde man’. Dat verhaal is eigenlijk uitgelokt door de jury van het desbetreffende evenement, want die verkoos een blonde dame die door het leven gaat als Heleen de Heer.
De omslag van Gossip.
Bloemers Nassau sponsort hole-in-one
Bloemers Nassau Groep heeft e 11.344 uitgekeerd aan de Stichting Gast-Huis van het Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis in Amsterdam. Het Gast-Huis is bestemd voor kankerpatiënten die bestraald worden of chemotherapie krijgen.
De cheque werd overhandigd door golfer Maarten Lafeber, die onlangs een hole-in-one sloeg tijdens het golftoernooi van Volvo Scandinavian Masters. Lafeber en Bloemers Nassau hebben een contract (een zogeheten hole-in-one-verzekering) dat laatstgenoemde zo’n bedrag aan een goed doel overmaakt telkens als Lafeber een hole-in-one produceert. Op de foto staat Lafeber in het midden, met rechts van hem Mirjam Bruinzeel-Tak, directiesecretaris Bloemers Nassau, en Kees de Kort, accountmanager Bloemers Nassau.
AssuManchester eind maart 2003
De tweede editie van AssuManchester wordt gehouden in het weekeinde dat op vrijdag 21 maart 2003 begint. Op het menu staat onder meer de thuiswedstrijd van Manchester United tegen Fulham, de club die onze nationale doelman Edwin van der Sar onder de lat heeft staan.
Aan de eerste AssuManchester werd enkele maanden geleden door enkele tientallen branchegenoten deelgenomen. Dit resultaat en de nadien binnengekomen reacties stimuleerden Ron Snellen, expert bij Hettema+Disselkoen, om het evenement voort te zetten. Voor meer informatie: ronsnellen@hend.nl
Het logo van AssuManchester.
Van Lunteren thuisgebracht
In Jus d’Assurance van AM 16 (pag. 23) stond een foto van het dichtgeplakte winkelfront van banketbakkerij Van Lunteren in Barneveld. Wij vroegen ons af waar Van Lunteren uithing en wat hij voor actuele bezigheden had.
Binnen de sfeer van Jus d’Assurance doelden wij uiteraard op de Van Lunteren die de hoofdrol speelt in de jongste reclamefilmpjes van NN, want met die Veluwse bakker hebben wij als assurantieblad weinig of niets te schoffelen. Toch hebben wij een paar aardige, serieuze reacties ontvangen en wat blijkt de wereld dan toch weer klein te zijn. Immers, Assurantie Service Jan van Veen uit De Meern kon ons melden: “De heer Van Lunteren geniet al jaren van een pensioen van NN (echt waar!) en helaas heeft de nieuwe eigenaar het niet voor elkaar gekregen deze indertijd mooie zaak goed te continueren”.
Peru: betaling van premie alleen ‘cash’
De toezichthouder voor de verzekeringsbranche in Peru heeft onlangs besloten dat de Peruanen hun verzekeringspremies alleen nog ineens én ‘cash’ mogen voldoen. Hun betalingsgedrag is hieraan ongetwijfeld mede debet. Tot 1 juli konden de premies ook per maand of kwartaal worden betaald. Verzekeraars in Peru verwachten dat door deze maatregel de groei van de branche volledig tot staan wordt gebracht en pleiten er bij de toezichthouder voor de oude situatie te herstellen, zo meldde Insurance Research Letter. = = = = = = = = VIJFDE KOLOM ‘Onze hypotheek- adviseurs zijn 0,4% service- gevoeliger’ Edzo Doeve (Amev) in brief aan intermediair

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.