nieuws

Het echte Zwitserleven-gevoel in weblog

Archief

Het echte Zwitserleven-gevoel in weblog

Zwitserleven heeft vorige week een weblog gelanceerd op de site www.zwitserlevengevoel.nl. Vier bloggers – niet verbonden aan de verzekeraar – schrijven afwisselend over thema’s als boeken, kunst, reizen en wonen. Zwitserleven wil hiermee de beleving van het alom bekende Zwitserlevengevoel verder vormgeven; bezoekers kunnen zelf ideeën aandragen voor de invulling van de weblog en op termijn ook zelf mee-bloggen.
De weblog heeft nog geen ondertitel en daarvoor is een prijsvraag uitgeschreven. Onder de suggesties die al op de blog staan, vinden we ‘Elke Dag Zin’, ‘Het leven is een kroket, de bloggers gooien hem voor u in het vet’ en ‘hangplek voor levensgenieters’.
De bijdragen rond Valentijnsdag geven een goed beeld van wat de bloggers zélf als Zwitserleven-gevoel ervaren: die dragen de titels ‘Maak uw Valentijnsdag nog ranziger!’ en ‘De Kamasutra, spiritueel bezien’.
Overigens blijkt de weblog al sinds september te worden voorzien van teksten. Titel van de eerste bijdrage: ‘Lustopwekkende muziek’.
Martien Bos .
Meezingen met Patrick van Hees
In het Amsterdamse Hilton Hotel is vorige week het driedaagse HypothekenEvent gehouden. Een van de meest spraakmakende bijeenkomsten was die waarin Patrick van Hees (ForAll Finance) als spreker fungeerde. Het ging over de integriteit van de hypotheekbranche. Patrick benaderde dit onderwerp op luchtige wijze en gelardeerd met veel muziek.
Hij begon toepasselijk met ‘House for sale’ van de groep Lucifer. Inspelend op actuele ontwikkelingen (ketenintegratie via Shock en de toekomst van het Postbank-blauw binnen de ING-merkenstrategie) kwam ook Shocking Blue even voorbij.
Aan het eind kreeg Van Hees de zaal zo gek om een aangepaste versie van Het kleine café bij de haven van Pierre Kartner (Vader Abraham) mee te zingen. Het ging nu vanzelfsprekend over ‘Het kleine café in het Hilton’, met als slotregel ‘Daar telt je geld of hypotheek niet meer mee!’ Gelukkig had een medewerker van congresorganisator IIR een digitale camera bij de hand, zodat wij onze woorden kunnen ondersteunen met een afbeelding. Geheel in de geest van Prins Claus werd menige stropdas afgedaan.
Onze Pepijn zit fout op Hyves
Achmea is door de Reclame Code Commissie (RCC) op de vingers getikt voor de misleidende aanwezigheid van de ‘Oppepper’ op Hyves, een vriendennetwerk op internet. Het gaat hierbij om de door ons als enge smurf gekwalificeerde Pepijn van Pepperstraten, die uitgebreid belicht is in Jus d’Assurance van AM 2. Achmea heeft volgens de RCC niet duidelijk gemaakt dat het hier om reclame-uitingen gaat. De Oppepper. Pepijn, kan als icoon op vriendenpagina’s van Hyves worden geplaatst, via een oppeplinkje. Deze beide uitingen zijn in strijd met artikel 10 van de Nederlandse Reclame Code. De RCC beveelt Achmea aan ‘om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.’ Deze uitspraak kan verstrekkende gevolgen hebben voor de inzet van virale uitingen op (vrienden)sites als Hyves en MySpace, aldus reclamevakblad Adformatie.
Pepijn had overigens rond Valentijnsdag al rond de 17.450 vrienden gemaakt op Hyves.
Opbrengst Right To Play Run door Aegon verdrievoudigd
Opnieuw is de schaatswereld erin geslaagd een substantieel bedrag bijeen te lopen en te schaatsen voor het goede doel: Right To Play. Met de Right To Play Run, een estafetteloop over 1.200 kilometer langs kunstijsbanen in Nederland, is _ 40.000 binnengekomen. Bijna zeshonderd medewerkers van Aegon hadden maanden getraind om bij de start van de Run, op zondag 4 februari, minimaal 5 kilometer te lopen.
Aegon heeft besloten de _ 40.000 te verdrievoudigen. Het geld is bestemd voor een vluchtelingenkamp in Uganda.
Johan van der Werf, directievoorzitter van Aegon Nederland, overhandigde tijdens het WK Allround Schaatsen in Heerenveen een cheque aan de directeur van Right To Play, Johann Olav Koss, oud-Olympisch schaatskampioen. In 2004 heeft Aegon zich sterk gemaakt voor Right To Play en een substantiële bijdrage uit de schaatswereld toegezegd voor drie jaar. Over de toekomst van deze ondersteuning neemt Aegon binnenkort een besluit.
Assurantie Darts Toernooi volgeboekt
De organisatie van het tweede Assurantie Darts Toernooi heeft begin vorige week het bordje ‘Vol’ op gehangen. Oorspronkelijk zou de inschrijving tot 1 maart openstaan, maar in de eerste week van deze maand was de teller bij de inschrijven de tweehonderd al gepasseerd.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.