nieuws

Helft Spaanse verzekeraars verkoopt direct via internet

Archief

Het gebruik van internet door Spaanse verzekeraars neemt toe

Volgens cijfers van het statistiekbureau Icea verkoopt inmiddels 46% van alle Spaanse verzekeringsmaatschappijen polissen direct via internet. In 2004 werden op deze wijze 128.000 polissen verkocht, goed voor een premieomzet van bijna € 60 mln. Daarmee zijn verzekeringen goed voor zon 3% van alle internetaankopen. Veruit het meest succesvolle verzekeringsproduct op internet is de autoverzekering, vorig jaar goed voor honderdduizend nieuwe polissen (€ 51 mln premieomzet). Daarna volgt de ziektekostenverzekering, met 18.000 polissen en € 3 mln nieuwe premie. Spaanse verzekeraars gebruiken internet voornamelijk ter ondersteuning van het traditionele verkoopnetwerk (71%). Internet wordt verder gebruikt voor informatie (69%), publiciteit/imago (63%) en administratieve processen (54%).

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.