nieuws

Hagelunie wordt geofferd voor label Interpolis Agro

Archief

De handelsnaam Hagelunie, marktleider in glastuinbouwverzekeringen, gaat verdwijnen. Interpolis Agro wordt het nieuwe verkooplabel voor alle agrarische bedrijfsschadeverzekeringen van Interpolis.

De agrarische verzekeringsactiviteiten – zowel plantaardig als dierlijk – zijn fysiek inmiddels geconcentreerd in Leidschendam, de oude standplaats van Interpolis-dochter Hagelunie. Met de overgang vanuit Tilburg van de agrarische verzekeringstak van Interpolis is het aantal medewerkers in Leidschendam uitgebreid van tachtig naar 180. Het premie-omzet zal ten opzichte van het oude Hagelunie meer dan verdubbelen. Hagelunie was in 2000 goed voor een premie-inkomen van ( 140 mln, waarvan ( 11 mln afkomstig was uit België.
Het nieuwe bedrijfsonderdeel Interpolis Agro wil volgend jaar voor alle agrarische doelgroepen de Bedrijven Compact Polis invoeren, een pakketverzekering voor ondernemers. “Interpolis heeft al zo’n polis voor het midden- en kleinbedrijf en voor de agrarische sector”, zo vertelt directeur Kees Geertsema (54) in het jongste relatieblad van Hagelunie. “Het plan is om allereerst de glastuinbouwverzekeringen van Hagelunie toe te voegen aan de Bedrijven Compact Polis. Dus naast de kas, de bedrijfsopstallen en het gewas staan dan ook rechtsbijstand, aansprakelijkheid en auto op één polis.” Later worden de andere Hagelunie-polissen, zoals de hagelschadeverzekering, aan de Bedrijven Compact Polis toegevoegd.
Coca Cola
Volgens Geertsema was het niet eenvoudig om te beslissen dat de merknaam Hagelunie – ontstaan in 1972 – overboord wordt gezet. “In de sector is de naamsbekendheid vergelijkbaar met die van Coca Cola mondiaal. Die goede naamsbekendheid heeft te maken met het niveau van de service en de dienstverlening. We moeten er zeker van zijn dat we minimaal hetzelfde niveau handhaven voor de naam Hagelunie opgaat in Interpolis Agro. En in dat geval geven klanten ook aan dat het hen niet uitmaakt onder welke naam we werken.” Een werkgroep buigt zich nu over de vraag wanneer het label Hagelunie moet worden vervangen; de groep heeft daarvoor drie jaar de tijd gekregen.
Afgaande op de woorden van Geertsema worden alle resterende verzekeringsmerken binnen het Rabobank-concern binnen afzienbare tijd geschiedenis. “Interpolis heeft misschien wel twaalf merknamen. Die merknamen willen we terugbrengen. Alles wat te maken heeft met verzekeringen krijgt de merknaam Interpolis.” Marco Simmers, woordvoerder van Interpolis, wil de woorden van Geertsema echter nuanceren. “Dat merken als Sterpolis en RoZeker gaan verdwijnen is een voorbarige conclusie. De discussie over het merk Sterpolis en de positie van deze direct-writer binnen het Interpolis-concern is nog volop gaande. En er gaat nog wel enige tijd overheen voordat daar meer duidelijkheid over is.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.