nieuws

Haags assurantievolk getrakteerd op Henk Bres

Archief

Haags assurantievolk getrakteerd op Henk Bres

Omdat de aandacht voor de inhoudelijke verzekeringsverhalen in het verleden wel eens wat tegenviel, hadden de Haagse Assurantie Club en de Vereniging Haags Verzekeringscentrum, NBVA en NVA voor hun regionale nieuwjaarsbijeenkomst oer-Hagenees Henk Bres van stal gehaald. Het Haagse verzekeringspubliek werd nu getrakteerd op de belevenissen van Henk met bekende Nederlanders (BN’ers).
Bres was volgens HAC-voorzitter Arie den Dulk wel van enige informatie voorzien, maar had verder de vrije hand gekregen. Daar maakte hij dankbaar gebruik van. Over verzekeringen kon hij niks melden, zei hij. Bres verzweeg daarbij wijselijk dat hij, zoals iemand uit de zaal vertelde, in zijn wilde jaren ooit met een knuppel gewapend op bezoek ging bij een verzekeraar om te ‘overleggen’ over een niet uitgekeerde diefstalschade. Hij was in die jaren vrachtautochauffeur, taxichauffeur en uitbater van sexclubs. Zijn werkzaamheden duurden nooit lang. Henks langste dienstverband was dat met de Sociale Dienst, zei iemand gevat.
“Ik ken niks”
Tegenwoordig is Henk (“ik ken niks, maar iedereen wil me hebben”) een graag geziene gast in de kring van bekende Nederlanders. Een wereld die ook zijn risico’s kent, zo bleek al snel. Zo moest Henk een keer voor een wedstrijdprogramma een soort kussengevecht voeren met de omgebouwde Big Brother-deelneemster Kelly (“een reuzeaardige meid, nou ja, meid”) toen hij hoorde dat zij kort daarvoor een neuscorrectie had gehad. “Je begrijpt dat ik ‘m toen goed van Jetje heb gegeven.”
Bijzondere herinneringen heeft Bres ook aan de opnames voor het programma ‘Bobo’s in de bush’. Hij ging daar door zijn rug en zou worden gemasseerd door Katja (Schuurman) en Bridget (Maasland). Het betere aanbod kwam van Viola Holt die de reiki-techniek beheerste. “Samen met Viola met haar string in zo’n kikkerbadje. Zie je het voor je?”
De door Henks vrouw speciaal voor Bobo’s in de bush aangeschafte zwembroek -“zo’n flodderding met een netje in het kruis” – gooide roet in het eten. In het water bleek de broek gigantisch op te bollen, een gebeurtenis die door Viola tot hilariteit van Henk volledig verkeerd werd geïnterpreteerd.
Het was voor iedereen duidelijk: Henk geniet met volle teugen van zijn bekendheid. Hij verbaast zich wel over de “gigantische geldsmijterij in die wereld”. “Ik zat zeven dagen in Rio voor één minuut televisie voor de BankGiroloterij. Dat is toch te gek voor woorden!”
zich onder het gehoor van Henk Bres.
Gouden Loeki weer voor Centraal Beheer
Centraal Beheer heeft het weer voor elkaar. Ook over het reclamejaar 2006 werd de Gouden Loeki in de wacht gesleept, nadat de Achmea-dochter al in 2004 (met ‘Leeuw’) en in 2001 (met ‘Rio’) de felbegeerde trofee had veroverd.
De Achmea-dochter had vier ijzers in het vuur, waarvan er één tot de vijf finalisten doordrong. Het filmpje met de man die bij de acupuncturist volgestopt met naalden in het raamkozijn staat, was afgetekend favoriet bij de kijkers. Een zeer trotse Rol Mol nam aan het einde van de rechtstreekse tv-uitzending de trofee in ontvangst.
Scheringa
als minister
Als hij een goede prijs voor zijn onderneming kan beuren, wil DSB-topman Dirk Scheringa best wel minister worden. Minister van Deregulering welteverstaan, zo blijkt uit het kerstnummer van het maandblad Elsevier. “Als Balkenende me voor zijn nieuwe kabinet zou vragen, dan zou ik dat ernstig overwegen.”
Bij welke prijs gaat Scheringa serieus overwegen zijn concern van de hand te doen? Hij schat de waarde van zijn concern desgevraagd op _ 1,5 tot 2 miljard.
Applausje voor introductie Menzis
Het Amsterdamse reclamebureau N=5 heeft onlangs een boekje met wapenfeiten verspreid. Over klant Menzis valt daarin te lezen: “Toen N=5 het vervolg op de Menzis-campagne kwam presenteren aan de raad van bestuur, wilde men beginnen met een applausje voor de introductiecampagne. (Vals) bescheiden als we zijn, maanden we de heren en dames tot stilte, zwakjes protesterend dat het gewoon ons werk is, waar we voor betaald worden, etc. etc. Maar ondertussen glommen we natuurlijk van trots. De introductie van Menzis is dan ook een groot succes geworden. Binnen een half jaar de meest geliefde zorgverzekeraar. En in het rijtje (rijtjes!) van meest gerespecteerde ondernemingen van Nederland zelfs boven Shell en AH. Tenminste, als we het Reputation Institute van de Erasmus Universiteit moeten geloven. En dat doen we graag als het ons uitkomt.”
‘Leen moet dood!’
“Weet je wie ook dood moet!?”, riep Guido Weijers tijdens zijn oudjaarsconference op tv. “Die Leen van Frisia.” En volgens de klassieke methode (met een vuist tot pistool gevormd) schoot hij in verbeelding ‘onze’ Leen onbarmhartig neer, er voor de juridische fijnproevers aan toevoegend: “Dood door schuld”.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.