nieuws

Groene Land maakt reclame via voice-mail

Archief

Groene Land is de eerste verzekeraar die gebruikt maakt van een nieuwe dienst van KPN: reclame maken via de voice-mail.

Met Voicemail Actueel, zoals KPN de nieuwe dienst noemt, zijn zo’n twee miljoen voice-mailgebruikers te bereiken. Zij krijgen op hun voice-mail een extra keuzemogelijkheid, namelijk het beluisteren van reclameboodschappen. De beller maakt zelf uit of hij nieuwe reclameboodschappen afluistert of niet en – om irritatie te voorkomen – het lampje van de voicemail-verklikker gaat niet knipperen als er een nieuwe reclameboodschap is geplaatst.
Reclameboodschappen zijn mogelijk in diverse categorieën, te weten: Nieuws, Vrije Tijd, Film, Muziek en uitgaan, In en om het huis, Eten en drinken, Sport, Persoonlijke verzorging, Lyfestyle en Geld, Sparen en Beleggen. Volgens KPN hebben in de laatste categorie inmiddels twee verzekeraars ingetekend.
Ziektekosten
Groene Land heeft in de afgelopen week als eerste verzekeraar gebruik gemaakt van de dienst. De Achmea-dochter maakte daarbij reclame voor haar ziektekostenverzekeringen. De voice-mailreclame is een aanvulling op de lopende ziektekostencampagne met uitingen in regionale kranten en op regionale radio en tv.
Groene Land kan nog geen uitspraken doen over de resultaten. “We zijn er erg benieuwd naar”, aldus marketeer Martinique Konijn. “De reclamevorm is vorige week begonnen en wij hebben de eerste week meegedraaid met berichten over de particuliere ziektekostenverzekering en het Pluspakket voor zowel particulier als ziekenfondsverzekerden.”
Na het afluisteren van de berichten waren er twee mogelijkheden. “De beller kon voor meer informatie een nieuwe toets indrukken en kreeg vervolgens een informatiepakket thuisgestuurd. Daartoe verstrekt KPN ons eenmalig de naw-gegevens. De andere mogelijkheid, voor de maatwerkverzekering, was om via een extra toets contact te leggen met ons callcenter”, aldus Konijn.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.