nieuws

Goede kwartaal- resultaten Royal

Archief

Royal Nederland heeft een goed eerste kwartaal beleefd. Op alle fronten werden positieve resultaten geboekt.

Het schadebedrijf bracht zijn resultaat met een derde omhoog tot f 16,8 (12,6) mln. Alleen het resultaat Motorrijtuigen daalde ten opzichte van het eerste kwartaal van 1998, maar met f 8,9 mln is dat nog altijd bevredigend.
Voor de rest van dit jaar verwacht Royal in deze branche een verdere daling. Royal is inclusief London & Lancashire de tweede autoverzekeraar van ons land. In de andere branches scoorde Royal in het eerste kwartaal louter positieve resultaten: Brand f 2,8 mln, Transport f 0,4 mln, Machinebreuk f 1,5 mln en Overige varia f 3,2 mln.
Het premie-inkomen Schade daalde licht tot f 295,1 (297,6) mln. Volgens Royal is dat te wijten aan bedrijfsmatige risico’s die in verband met het millenniumrisico worden ondergebracht bij verzekeraars die níet participeren in het millenniumvangnet. De premieverdeling per branche was: Motorrijtuigen f 193,9 mln, Brand f 42,7 mln, Transport f 9,6 mln, Machinebreuk f 6,1 mln en Overige varia f 42,8 mln.
Leven
Het levenbedrijf van Royal continueert de successen. In het eerste kwartaal steeg het brutopremie-inkomen weer met 16,7% tot f 214,7 (183,9) mln. Aan koopsommen kwam f 103,8 mln binnen, de periodieke premies bedroegen f 110,9 mln.
De productie van nieuwe hypotheken kwam uit op ruim f 1 miljard. Het levenbedrijf boekte een resultaat van f 13,9 (10,6) mln.
Royal heeft het eigen vermogen inmiddels opgekrikt tot ruim f 1 mld. De nettowinst in het eerste kwartaal was f 34,4 (25,6) mln. Daarvan was f 3,8 mln afkomstig uit de verkoop van nevenactiviteiten.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.