nieuws

‘Gestuurde schadestroom is klantonvriendelijk’

Archief

Het ‘sturen’ van autoschades naar een geselecteerd aantal reparateurs is een Zuidhollands autobedrijf in het verkeerde keelgat geschoten, meldt het Bovag-maandblad.

Het in Ameide gevestigde autobedrijf zegt ervan overtuigd te zijn, dat cliënten deze ‘schadesturing’ niet zullen accepteren. “De verzekeraars zullen daarom een nederlaag lijden. Want gestuurde schadestroom is totaal klantontvriendelijk”.
Dat verzekeraars de schadesturing zeker niet als zaligmakend beschouwen, blijkt volgens het autobedrijf uit een brief van Interpolis met daarin deze passage: “Overigens verwachten wij, dat 65% van alle autoschades bij de niet-geselecteerde bedrijven terecht zal komen”.
Het autobedrijf wil, om zijn standpunt kracht bij te zetten, de banden met de Rabobank en de verzekeraars Nationale-Nederlanden en Royal Nederland verbreken.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.