nieuws

Gerard Jansen in voortrekkersrol voor Cigna

Archief

Cigna International wil voet aan de grond krijgen in Oost-Europa

Een logische stap, gezien de stabiele economische situatie in Polen, Hongarije, Tjechië, en Slowakije, en een populatie van in totaal 300 miljoen consumenten. De verzekeraar deed daarbij een beroep op een kenner van het gebied: Gerard Jansen (49). Als algemeen manager verkent hij voor Cigna de markt in Oost-Europa. Inmiddels is in Warschau een servicekantoor (2 medewerkers) geopend voor risico’s van bedrijven, waaronder leven en pensioenen. Jansen begon zijn loopbaan bij makelaar Mees & zoonen, maar stapte vrij snel over naar verzekeraar Winterthur. Enkele jaren later accepteerde hij een betrekking bij AIG. “In 1978 vroeg AIG mij vanuit Oostenrijk de Oosteuropese markt te ontginnen.” Jansen was onder meer betrokken bij het opzetten van bedrijven en joint-ventures, waaronder in Rusland. Het pionieren beviel hem prima en hij wilde graag in Oost-Europa werkzaam blijven. Toen hij van Cigna de kans kreeg zijn verblijf in Polen te verlengen, lag een overstap voor de hand: “Het is een gebied met grote mogelijkheden voor de verzekeringsbranche.” De levensector groeit sterk in Oost-Europa; vooralsnog is de ziektekostenmarkt weinig ontwikkeld, maar daar kan snel verandering in komen als de Oosteuropese overheden de verzorging ‘van-de-wieg-tot-het-graf’ loslaten.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.