nieuws

Geové verzint weer nieuwe doelgroep

Archief

Het bericht dat Geové in zee wil met supermarktketens, heeft spontane reacties opgeleverd van organisaties die zo’n contract voor hun vaste klanten ook wel zien zitten. De verzekeraar heeft ook een polis gelanceerd voor verenigingssporters.

Geové lanceerde onlangs een ziektekostenmantel voor houders van een Makropas (zie AM 16, pag. 33), maar wil het daar niet bij laten. De zorgverzekeraar heeft contact opgenomen met de supermarktketens AH, Edah, Konmar en Coöp. Zij kregen een ziektekostencollectiviteit aangeboden voor hun kaarthouders. Deze collectiviteiten staan ook open voor ziekenfondsverzekerden. De supermarktketens kunnen zelf de dekking samenstellen. In ieder geval zullen de particuliere- en de aanvullende fondsdekking een abonnement bieden op ‘Lekker Leven’, een organisatie aan wie allerlei klusjes in en rond het huis – zoals honden uitlaten – kan worden uitbesteed.
De ziekenfondsdekking zal worden uitgevoerd door zorgverzekeraar RZG – van huis uit ziekenfonds voor de provincie Groningen – waarmee Geové begin volgend jaar samengaat.
Het bericht dat Geové de supermarkten heeft benaderd, stond vorige week maandag in De Telegraaf. Een dag later al hadden zich spontaan twee organisaties gemeld die zo’n collectiviteit voor hun kaarthouders wel zien zitten. “Het gaat om een non-food-keten en om een organisatie die een kaart uitgeeft voor verenigingen”, zegt Geové-directeur Gerard Massaar.
Doelgroepen
Geové heeft een aantal mantelcontracten in huis, onder meer voor juweliers, onderwijzers, en kleine metaalbedrijven. Met het mantelcontact voor houders van een Makro-pasje richtte de verzekeraar zich voor het eerst op een doelgroep die geen beroep (of werkgever) gemeen heeft. Door dit beginsel te verlaten, creëert Geové een grote doelgroep. In ons land zijn namelijk vele miljoenen consumentenkaarten uitgegeven door winkelketens, verenigingen en merkfabrikanten. Romke Baaij, hoofd marketing en productontwikkeling, sluit niet uit, dat Geové op den duur de verzekerde kaarthouders ook zal gaan benaderen voor de andere (zorggerelateerde) producten, zoals reis-, ongevallen-, verzuim- en arbeidsongeschiktheidspolissen. Maar niet alle kaarthouders zullen een zorgverzekering van Geové willen. Een deel van is al collectief verzekerd via de werkgever.
Bij het mantelcontract voor Makro-pashouders – waarbij Geové mikt op de middenstanders onder hen – is al een uitwaaierend effect te zien. Baaij: “Veel middenstanders hebben ons laten weten dat zij voor hun gezin een verzekering willen, maar dat zij liever een contract voor hun bedrijf willen. We hebben inmiddels meer dan zeshonderd van zulke reacties.”
Sporters
Geové heeft vorige week een ziektekostenpolis gelanceerd voor verenigingssporters en hun gezinsleden. Deze ‘Jong & Sportief-Ziektekostenpolis’, die is ontwikkeld in samenwerking met het Olympisch Steunpunt Gelderland, kan worden gesloten tot het 45e jaar. Er is onder meer dekking voor sportmedische onderzoeken, sportbrillen en sportlenzen, voedingsadviezen, loopadviezen en blessure-preventiemiddelen. Geové garandeert de verzekerden met een ‘Jong & Sportief-Ziektekostenpolis’, dat zij voor een medisch noodzakelijke ingreep – ongeacht de wachtlijsten – nooit langer hoeven te wachten dan drie weken. “Op deze wijze is het mogelijk om snel en verantwoord te herstellen van een blessure”, stelt Geové.
Geové en het Olympisch Steunpunt Gelderland gaan de nieuwe polis promoten via sportbonden en sportverenigingen. Volgens Baaij zijn er zo’n 6 miljoen aangesloten sporters in ons land.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.