nieuws

Geové geeft geen krimp na klacht D66-Kamerlid

Archief

Ziektekostenverzekeraar Geové zal niets wijzigen in de huidige advertentiecampagne, waarin wordt gesteld dat haar verzekerden helemaal geen last hebben van wachtlijsten.

“We zullen niets – nog geen komma – veranderen”, zegt algemeen directeur H. Kegel van Geové desgevraagd naar aanleiding van de klacht die door het D66-Kamerlid drs R. van Boxtel is ingediend bij de Reclame Code Commissie.
De gewraakte advertentie begint met de tekst: ‘Niks wachtlijsten. Ik ben verzekerd bij Geové. Dus ik heb voorrang bij medische zorg’. Volgens Van Boxtel gaat van de advertentie een suggestie uit die in strijd is met het Nederlandse systeem van gezondheidszorg, dat uitgaat van ‘gelijke toegankelijkheid’.
Kegel: “Van Boxtel heeft het niet helemaal goed begrepen. Hij had geen grote brief naar de Reclame Code Commissie hoeven te schrijven, als hij eerst bij ons zijn licht had opgestoken”. Hij vervolgt: “Ons basisprincipe is: geen wachtlijsten. Wij garanderen dat iemand binnen drie weken geholpen kan worden. Kan het niet bij het ziekenhuis in de buurt, dan kijken wij naar een mogelijkheid elders in Nederland”. Biedt dat geen soelaas, dan raadpleegt Geové haar lijst van particuliere klinieken. Is er dan nóg geen oplossing, bijvoorbeeld omdat een ziekenhuisopname nodig is, dan kijkt Geové naar mogelijkheden in het buitenland. “Wij zijn een onderlinge. Het belang van onze verzekerden staat voorop. Wij maken geen onderscheid tussen werkenden en niet-werkenden”, aldus Kegel.
Voorbeeld van de gewraakte advertentie

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.