nieuws

Generali: meer producten beschikbaar op Meetingpoint

Archief

Door het in gebruik nemen van een nieuw backofficesysteem, gebaseerd op de Level 7 van CCS, heeft Generali ook het productenpalet op het internetplatform Meetingpoint kunnen uitbreiden.

De overstap naar een nieuw backofficesysteem is vooral ingegeven door de eis om het online ontsluiten van gegevens mogelijk te maken. Met de komst van Level 7 realiseert Generali een “tweerichtingsketenintegratie”. Generali claimt één van de eerste verzekeraars te zijn die zijn backoffice voor veel producten direct koppelt met de zogeheten frontofficesystemen bij het intermediair. “Deze directe tweerichtingscommunicatie in de keten maakt het mogelijk om het proces rond mutaties volledig live te laten verlopen”, aldus Generali.
Door het nieuwe systeem is de het productaanbod particulier schade uitgebreid. Naast avp, inboedel, woonhuis en auto zijn nu ook gezinsongevallen, persoonlijke ongevallen, rechtsbijstand, doorlopende reis en auto e-tarief in Meetingpoint beschikbaar binnen de Generali Een-Gezins-Polis.
Volgens Generali verloopt het aanvragen en afhandelen van de producten via Meetingpoint eenvoudig en efficiënt, omdat het afhandelen zonder aanvraagformulier verloopt. Ook de schadeafhandeling kan live gevolgd worden.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.