nieuws

Generali: één systeem voor totale schadeproces

Archief

ICT-bedrijf ABZ, Generali en softwarebedrijf MSG hebben MAG-claim ontwikkeld: een informatiesysteem voor het totale schadeproces. De drie brengen het systeem gezamenlijk op de Europese markt.

MAG-Claim, een afkorting van de drie bedrijfsnamen, is een bundeling van de diensten Dantras (ABZ), easyPOC (Generali) en Kossy (MSG). Het betreft een informatiesysteem dat het gehele schadeproces – van schademelding, toewijzing, behandeling, vaststelling, tot afhandeling en financiële afwikkeling – via één loket afhandelt met behulp van internettechnologie.
MAG-Claim zal zich in eerste instantie concentreren op de bedrijven binnen de Generali Groep. Generali Oostenrijk adopteerde al eerder het Dantras-systeem van ABZ. De betrokken bedrijven starten in november met het inrichten van hun processen en marketingactiviteiten voor de introductie. MAG-Claim is vanaf januari 2002 beschikbaar voor de Europese verzekerings- en expertisemarkt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.