nieuws

Geen tv-spots in de nieuwe NVA-campagne

Archief

De NVA heeft een nieuwe reclamecampagne. Geen tv-spots dit keer. Wel printadvertenties in magazine en radio-spots. De plaatsing van de printadvertenties is al gestart. ‘Verzeker je van een adviseur die lid is van de NVA’ is het motto.

Met de vorige campagne richtte de NVA zich op jongeren en op senioren. Dit keer is gekozen voor de middenweg: 20- tot 50-jarigen. Dat de NVA de tv-reclame heeft verlaten, heeft geen specifieke oorzaak. “We hebben een jaarlijks budget van ( 1,8 miljoen en moeten keuzen maken”, zegt NVA-directeur Niels Mourits. “We hebben dit keer gekozen voor ‘vaak’.”
Er zijn acht printadvertenties: vier voor de zakelijke markt en vier voor de gezinsmarkt. Elke advertentie toont twee partners in een dialoog. Het gaat bijvoorbeeld over een fikse salarisverhoging waardoor je in het ziekenfonds moet. De teksten worden gevolgd door genoemd motto. Mourits: “We hebben er bewust voor gekozen het begrip ‘NVA-adviseur’ te vermijden. ‘Lid van de NVA’ klinkt onafhankelijker. Ook hebben we nog niet gerefereerd aan Gidi (Gedragscode Informatieverstrekking Dienstverlening Intermediair). In een volgende campagne zullen we dat wel doen.”
Tussen nu en medio december worden de printadvertenties, in totaal dertig keer, geplaatst in: Bizz, Elsevier, HP/De Tijd, Kinderen, Management Team, Midi, Money, Quote, Veronica, en VT Wonen.
Het is nog niet bekend hoe frequent de printadvertenties volgend jaar geplaatst worden. Mourits: “Daar zal wellicht een arbeidsvariant bijkomen. Het type advertentie leent zich uitstekend om vertaald te worden naar de arbeidsmarkt.” PLI = De ‘sfeer’ van de printadvertenties zal zijn terug te vinden in folders, brochures, en posters voor in de kantoren.
Radio
De radiospots, die afgelopen week nog niet gereed waren, haken in op genoemd motto. De commercials zullen worden uitgezonden op Radio 2 en 3, Radio 538 en Sky Radio. De uitzendingen zullen in de tweede helft van oktober starten. Dit jaar zal het om 300 tot 350 spots gaan.
Mourits: “Volgend jaar zal trouwens het reclamebudget niet meer apart door de leden worden opgebracht, maar zullen de kosten worden geïntegreerd in de contributie.”
De printadvertenties handelen onder meer over de sectoren auto, brand en ziektekosten.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.