nieuws

Geautomatiseerde verwerking bij Noordhollandse van 1816

Archief

In het voorjaar van 1995 denkt de Noordhollandse van 1816 het aantal branches dat via ADN geheel automatisch kan worden verwerkt, uit te breiden met: caravan, doorlopende reis, rechtsbijstand en pakketpolissen. De branches motorrijtuigen, brand en aansprakelijkheid konden reeds automatisch worden verwerkt.

Vooral sinds de invoering van Nova, het geautomatiseerd centraal acceptatiesysteem van de Noordhollandse, constateert de maatschappij een sterke groei van het aantal geautomatiseerde transacties. “Maandelijks wordt dit meer dan verdubbeld”, zo meldt het huisorgaan Notities.
Ook het aantal tussenpersonen dat via ADN met de verzekeraar communiceert is in de afgelopen jaren gegroeid van “enkele tientallen tot meer dan 200”. Redenen te meer om de mogelijkheden binnen de automatische acceptatie verder uit te bouwen, zo vindt de Noordhollandse. Zo bestaat reeds enige tijd voor het intermediair de mogelijkheid correspondentie via ADN te verzenden. Sinds kort kunnen ook brieven van de maatschappij via het netwerk naar de tussenpersoon worden gestuurd. Dit betreft zowel polis- als schadecorrespondentie. Indien er assurantiekantoren zijn die deze brieven via ADN willen ontvangen, dan kunnen zij contact opnemen met de Hoordhollandse van 1816: J. Spaan, tel: 02260 – 19.191.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.