nieuws

Friesland Bank Assurantiën maakt verdere groei door

Archief

Het assurantiebedrijf van Friesland Bank heeft vorig jaar een verdere groei doorgemaakt. De provisie-inkomsten uit de bemiddeling in verzekeringen namen met ruim 6% naar f 16,7 (15,7) mln.

De bemiddeling in verzekeringen neemt een prominente plaats in binnen het productenpakket van Friesland Bank Assurantiën, aldus het jaarverslag van de bank.
Het assurantiebedrijf claimt een concurrerend pakket schadeverzekeringen onder eigen label op de markt te brengen. Bij levenpolissen verschuift het accent van individuele contracten naar kwaliteitsadvisering en structurele financiële planning. “Vooral door de veranderingen in veel collectieve regelingen en voorzieningen”, aldus Friesland Bank.
Kredieten
De kredietverstrekking aan particulieren en bedrijven steeg met f 760 mln naar bijna f 5,1 (4,3) mld. “Het grootste deel kwam voor rekening van het particuliere bedrijf waar de hypotheekproductie sterk toenam”, stelt de bank. Met name de nieuwe en innovatieve hypotheekvormen (Netto Egaal Hypotheek en Marge Plus Hypotheek) waren volgens de bank “zeer succesvol”.
Ook de introductie van de Beurshypotheek begin dit jaar bewijst dat een middelgrote bank op het gebied van productinnovatie vooraan kan staan, zegt Friesland Bank. “Enkele van onze hypotheekvormen hebben inmiddels in de markt navolging gevonden.”
Spaargelden
De spaargelden bij de Friesland Bank groeiden met 2,5% naar f 2,8 (2,7) mld, onder meer door grote belangstelling voor alternatieve spaarproducten. Friesland Bank zal vanaf begin volgend jaar bestaande en nieuwe producten in euro’s kunnen leveren. De nettowinst van de bankgroeide naar f 40,8 (32,5) mln.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.