nieuws

Franse verzekeraars sponsoren voorlichtingscampagne tegen zwaarlijvigheid jeugd

Archief

In Frankrijk is 15 % van de kinderen tussen 5 en 12 jaar veel te dik; in 1965 was dit nog slechts 3 %

Als actie uitblijft, zal in 2020 een kwart van de kinderen te dik zijn. Om dit te voorkomen hebben 250 Franse verzekeraars zich verenigd in een voorlichtingscampagne van een voedselorganisatie en zullen zij hiervoor de komende vijf jaar € 250.000 beschikbaar stellen. Soortgelijke campagnes in een tweetal Noord-Franse steden hebben eerder effect gesorteerd. Daar nam de zwaarlijvigheid van meisjes met slechts 4 % en die onder jongens met 1 % toe, terwijl in de rest van de regio, waar geen campagne werd gevoerd, de stijging bij meisjes 95 % bedroeg en bij de jongens zelfs 195 % bedroeg.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.