nieuws

Franse verzekeraars reageren minder op e-mails klanten

Archief

De manier waarop Franse verzekeraars reageren op polisaanvragen en andere informatieverzoeken via het internet is verslechterd

In 2002 kreeg 80% van de klanten antwoord op hun vraag per e-mail. Vorig jaar was dat gedaald naar 66% en op de in het Engels gestelde e-mails volgde zelfs in slechts 41% van de gevallen een antwoord. Van de per e-mail gestelde klachten werd 71 % beantwoord en van de verzekeringstechnische vragen 82 %. Op een verzoek voor een stageplaats werd in 29% van de gevallen niet gereageerd. In 2002 stonden de verzekeraars op de zevende plaats in een ranglijst over de kwaliteit van de klantvriendelijkheid in alle financieel-economische sectoren. Vorig jaar zakte de sector naar de vijftiende plaats.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.