nieuws

Franse verzekeraar traint personeel in gebarentaal

Archief

Om de in totaal vijf miljoen Franse doven op financieel gebied beter van dienst te kunnen zijn, heeft de Franse verzekeraar Macif onlangs besloten om 250 van zijn adviseurs te gaan trainen in het communiceren met klanten via gebarentaal

Binnenkort zal in elke grote stad een opgeleide adviseur aanwezig zijn. Ook is een speciale website gecreëerd waarop via webcams en video in gebarentaal het verzekeringsaanbod wordt gecommuniceerd. Omdat bellen om hulp op de snelweg voor doven in feite onmogelijk is, hebben eerder dit jaar een hulpverleningsorganisatie en een makelaar een speciale verzekeringspolis op de markt gebracht. De verzekering dekt traditionele auto- en reishulpverleningsrisicos, waarbij de communicatie plaatsvindt via SMS, e-mail en fax. Het streven is om in de komende maanden 15.000 tot 20.000 van deze polissen te verkopen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.