nieuws

Franse banken besteden meer aan reclame voor verzekeringen

Archief

De bankinstellingen in Frankrijk zijn de afgelopen jaren fors meer geld gaan uitgeven aan reclame voor verzekeringen

In 1998 maakte dit nog slechts 9% van hun totale reclamebestedingen uit; in 2002 was dit opgelopen tot 16%. La Poste behoort met een reclamebudget van € 7,2 mln tot de vier grootste reclamemakers onder de bankverzekeraars. Franse verzekeraars hebben vorig jaar voor € 238 mln aan reclame uitgegeven, € 15 mln minder dan in 2001. Overigens valt daarbij een opmerkelijke verschuiving waar te nemen in de keuze voor reclamemedium. Zo zijn de reclamebestedingen op TV met 26% teruggelopen tot € 70 mln (was € 95 mln), die in de schrijvende media met 11% tot € 88 mln (was € 98 mln) en die op billboards en andere buitenreclame met 31% tot € 12 mln (was € 18 mln). Daarentegen kiezen meer verzekeraars voor radioreclame: van € 42 mln in 2001 naar € 67 mln in het afgelopen jaar. Nieuw zijn de bestedingen aan bioscoopreclame met € 1 mln.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.