nieuws

Fpoint komt met Fair Trade-logo

Archief

Binnenkort introduceert een tiental assurantie-intermediairs op initiatief van adviesgroep Fpoint een adviesmodel waarbij alle provisie transparant wordt gemaakt en de klant de keus heeft om afsluitprovisie retour te krijgen.

De kantoren die met dit ‘nieuwe’ adviesmodel werken, zijn te herkennen aan het Fair Trade Advies-logo. Deze groep biedt klanten ook een digitaal verzekeringsdossier waarover de klant zelf 24 uur per dag de beschikking heeft. In dit dossier zijn alle schadeverzekeringen per direct opzegbaar.
“Het is de klant aan de knoppen”, zegt bedenker en initiatiefnemer Ab Flipse van adviesgroep Fpoint. “Fair Trade Advies is geen franchiseverhaal. FDC, met zo’n tachtig kantoren, heeft zijn eigen systeem van transparantie, maar die gaan wel het Fair Trade-logo voeren. Er zijn al twaalf kantoren die zich hebben aangesloten. Met negen andere heb ik de komende maand gesprekken. De bedoeling is om 1 maart gezamenlijk naar buiten te treden om dan landelijk bekendheid te verwerven.” Flipse verwacht dat binnen twee jaar 10% van het intermediair het Fair Trade-logo zal voeren.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.