nieuws

Foutje

Archief

Chaos, een zootje en een administratieve nachtmerrie. Met die woorden typeert FNV Magazine een mailing van Hooge Huys aan uitvaartverzekerden.

Volgens het FNV-magazine, wiens hoofdredacteur één van de 7.000 foutief gemailde mensen was, is de chaos een erfenis van De Centrale. Dat klopt echter niet, aldus Reaal-woordvoerder Karl Braun.
“Toen Hooge Huys werd overgenomen door Reaal, is de portefeuille van Reaal Intermediair overgedragen aan Hooge Huys. Dat is per 1 januari 1996 gebeurd. Die portefeuille telde zo’n honderdduizend relaties, afkomstig van Reaal en De Centrale.”
“Een deel van die portefeuille betreft uitvaartpolissen, waarbij eens in zoveel tijd het verzekerde bedrag verhoogd kan worden. Begin dit jaar heeft Hooge Huys zo’n mailing verzonden en toen is er met de automatisering het een en ander misgegaan. Mensen werden verkeerd aangeschreven of naar een verkeerde tussenpersoon verwezen.”
Volgens Braun vindt Reaal dat net zo vervelend als Hooge Huys. “Maar dat de fout een erfenis van De Centrale betreft, is beslist niet waar.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.