nieuws

Fortis wijst ook op verzekeren

Archief

Fortis is deze week een campagne begonnen die enerzijds de naamsbekendheid moet vergroten en anderzijds duidelijk moet maken dat het concern ook aan verzekeren doet.

Nog deze maand worden drie nieuwe commercials ieder meer dan honderd keer uitgezonden op de diverse tv-zenders. Ter gelegenheid van de start van de campagne heeft Fortis een speciale editie van Het Financieele Dagblad laten drukken. Daarin wordt gesteld dat de spontane naamsbekendheid van de financiële reus zwaar achterblijft bij die van collega’s: 40% tegen zo’n 90% voor bijvoorbeeld ABN Amro en Rabobank. Die naamsbekendheid moet derhalve omhoog.
De campagne gaat gepaard met een immer terugkerend regel onder het Fortis-logo: ‘Partners in verzekeren en bankieren’. Daarmee moet duidelijk worden dat het concern meer is dan Fortis Bank. Er wordt via korte clips na een commercial (tag-ons) aandacht gevraagd voor labels als Amev, Stad Rotterdam, Direktbank, De Amersfoortse, Falcon en Europeesche. Overigens beslist Fortis ASR komende week over het voortbestaan van met name de labels Amev, Stad Rotterdam en Woudsend.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.