nieuws

Florius verwent hypotheekadviseurs

Archief

Florius verwent hypotheekadviseurs

Florius (voorheen Bouwfonds Hypotheken) bestaat één jaar. Het bedrijf viert dat met twee nieuwe productintroducties en zet de hypotheekadviseur op een voetstuk.
Het begon al met het uitzenden van een radioreclame waarin de hypotheekadviseur (hier en daar met een duidelijke knipoog) wordt bejubeld. De 45 seconden durende opname met spannende vioolmuziek die naar een climax voert, gaat als volgt: “Hij is slim. Hij is knap. Of hij denkt dat ie dat is. En dat is prima, want hij heeft zelfvertrouwen nodig. Hij krijgt elke dag te maken met verschillende leefsituaties en . gecompliceerde offertes. Hij zit banken achter hun broek aan. Hij wikt en weegt. Hij is: de onafhankelijke hypotheekadviseur! En hij mag best een beetje meer waardering krijgen in dit land. Daarom benoemt Florius 15 februari tot ‘Nationale dag voor de onafhankelijke hypotheekadviseur’. En waarom 15 februari? Omdat 14 februari al bezet was. Florius: hypotheken en meer. Zoals een beetje meer waardering voor de hypotheekadviseur.”
Om nog meer waardering te laten blijken, zijn de met Florius samenwerkende hypotheekadviseurs verblijd met massage-olie. “Ja, wij mogen graag op een ludieke en humorvolle wijze voor de dag komen”, zegt marketingmanager Noortje Krakers.
Daarom voorziet Florius het intermediair van een voetstuk, om daar de hypotheekadviseur letterlijk op te zetten. De bedoeling is dat de hypotheekadviseur op dat voetstuk plaatsneemt en zichzelf laat fotograferen. Wie zijn foto naar voetstuk@florius.nl mailt, maakt kans om op een uitklappagina te verschijnen in de vakpers. Daarnaast maakt de tussenpersoon met de leukste foto kans op een vijfdaagse reis naar New York voor twee personen.
Bescheiden
“Aanvankelijk dachten we dat het intermediair wellicht te bescheiden zou zijn om op dat voetstuk plaats te nemen”, zegt Krakers. “Maar inmiddels hebben we al heel erg grappige inzendingen binnen. Mensen die zich uitgedost hebben, of die met dat voetstuk op het dak van hun pand zijn gaan staan. Maar het is slechts de grappige aftrap van onze nieuwe campagne.”
Want naast het voetstuk komt Florius met tv-spots waarin ze kijkers adviseren naar de hypotheekadviseur te gaan, bumperstickers voor hypotheekadviseurs, online odes aan hypotheekadviseurs en nog veel meer. “We willen de vaart er een beetje inhouden”, vertelt Michiel Meijer, manager Producten bij Florius. “Als we naar het spectrum van geldverstrekkers kijken dan moet het mogelijk zijn dat we ons marktaandeel structureel omhoog trekken. Eind 2007 schommelde ons marktaandeel tussen 4,0 en de 4,5%.”
Het verhaal achter de huilfoto
In het hart van AM 5 van 25 jaar geleden bevond zich een themanummer over de autoverzekering. Daarin werd de balans opgemaakt van één jaar bonus-malussysteem.
Bij het zoeken naar een sprekende foto voor de omslag stuitte de redactie op een Franse foto waarop een man op een muurposter lijkt te huilen om de ingeslagen achterruit van de auto op de voorgrond. Maar ja, dat Parijse straatnaambordje zat ons in de weg. Maar we hadden keepersgeluk. Bij een van de collega’s was om de hoek een assurantiekantoor gevestigd waarvan één van de directieleden aan de Malusdreef in Vlaardingen woonde .
‘Bibbergeld’
Als expert maak je wel eens wat mee en kom je zo nu en dan vreemde dingen tegen. Zo ook Bart van den Elshout, partner en expert bij Q & S Experts in Utrecht. Een gespecialiseerd Belgisch bouw- en herstelbedrijf van fabrieksschoorstenen had in zijn opdracht herstelwerkzaamheden verricht aan een 34 meter hoge schoorsteen van een ziekenhuis in Nederland. Bij het doorlezen van een factuur kwam hij bij de specificatie van verrichte werkzaamheden een voor hem onbekende kostenpost tegen: ‘bibbergeld’.
Aangezien Bart niet kon achterhalen wat dit kon zijn geweest – en ook zijn collega’s het antwoord schuldig moesten blijven – vroeg hij ten einde raad zijn contactpersoon bij het herstelbedrijf om opheldering. Deze vertelde hem dat de nota was gebaseerd op de uurtarieven volgens de Belgische cao vermeerderd met de wettelijke percentages van 50% voor hoogtewerk. Een gevarentoeslag dus.
Fotoprijs Verbond 2007/2008
Over twee weken is de winnaar bekend van de jaarlijkse Fotoprijs Verbond van Verzekeraars/Nikon 2007/2008. De opdracht was: maak een foto met als thema ‘Een schitterend ongeluk’. Studenten van Nederlandse kunstacademies en fotovakopleidingen hebben de jury met een recordaantal foto’s opgezadeld. Van de 43 genomineerden gaan vijf met een prijs naar huis op 27 maart. De foto’s zijn daarna nog tot en met 5 mei te zien in het museum.
De Fotoprijs, die sinds 2002 bestaat, is bedoeld als aanmoedigingsprijs voor jong talent en om talentvolle studenten in de laatste fase van hun opleiding een steuntje in de rug te geven bij de start van hun carrière. De namen van de genomineerden en de opleiding waar zij studeren, zijn te vinden op www.defotoprijs.nl.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.