nieuws

First Europa: internet scoort steeds beter als verkoopkanaal

Archief

Uit onderzoek van TNS Nipo in samenwerking met de internettussenpersoon First Europa blijkt dat internet het als verkoopkanaal steeds beter doet ten opzichte van de traditionele tussenpersoon. De meerderheid van de consumenten die via internet een verzekering sluit, heeft het gevoel een goede deal te hebben gemaakt.

TNS Nipo ondervroeg 1.020 consumenten boven de 21 jaar over het sluiten via internet. Van de ondervraagde personen boven de 21 jaar die tenminste één keer per week internet bezoeken, sloot 23% het afgelopen jaar online een autoverzekering, 17% sloot een woon- of inboedelverzekering en 22% een reisverzekering.
Van de ondervraagden die in de laatste twaalf maanden een auto-, huis- of reisverzekering kochten, kocht 18% een autoverzekering, 11% een inboedelverzekering en 30% een reisverzekering via internet.
TNS Nipo concludeert dat vooral 55-plussers meer verzekeringen via internet sluiten dan bij een traditionele tussenpersoon. Voor reisverzekeringen geldt dat zij onder alle leeftijdsgroepen vaker via internet wordt gesloten.
Tevreden
Van de ondervraagden is 81% tevreden tot zeer tevreden over de aanschaf van een verzekering via internet. Ook is 61% van mening dat ze een concurrerende prijs krijgen voorgeschoteld via internet. Dat gevoel heeft maar 41% bij het sluiten via een tussenpersoon.
Het onderzoek laat verder zien dat 66% van de ondervraagden privacy het belangrijkste criterium vindt bij de online aanschaf van een verzekering. Hierbij gaat het vooral om de bescherming van de persoonlijke gegevens tegen ongewenste e-mail (spam). “Om deze reden wordt bij First Europa geen persoonlijke informatie gevraagd om een eerste selectie van aanbiedingen te verkrijgen. We onthullen ook geen persoonlijke details aan derden”, aldus Robin Chaida, algemeen directeur van First Europa Nederland.
Advies en informatie over voorwaarden en eigenschappen van het product vindt de consument eveneens van belang. Dit geldt ook voor een goed functionerende klantenservice.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.