nieuws

Finatabank biedt intermediair eigen ‘leenlijn’ via 06-nummer

Archief

De Finatabank (ABN-Amro) start binnenkort met een ‘leenlijn’ voor het intermediair. Inmiddels hebben zich 135 relaties aangemeld voor aansluiting op de leenlijn, waarbij zij onder eigen naam en 06-nummer bereikbaar zijn voor de consument.

De leenlijn is een menugestuurd voice response-systeem dat een beller de mogelijkheid biedt zich snel en, indien gewenst, anoniem te informeren over zijn leenmogelijkheden. Voor f 127,50 per maand krijgt de intermediair beschikking over een ‘eigen’ 06-nummer, waarbij de klant met de naam van het kantoor wordt aangesproken.
Volgens de Finatabank is de leenlijn een antwoord op de vergelijkbare tele-services die de grote handelsbanken bieden. Een aantal relaties van Finatabank hebben afgelopen maand in een pilot al met het nieuwe systeem gewerkt.
Wie het gratis 06-nummer belt, krijgt een computer aan de telefoon die een aantal keuzemogelijkheden biedt. Door het intoetsen van aangeven nummers kan de beller kiezen uit bijvoorbeeld informatie over het maximale leenbedrag of de berekening van de hoogte van de maandelijkse aflossingen bij het door hem gewenste leenbedrag. Tevens bestaat de mogelijkheid om direct doorverbonden te worden met de betreffende tussenpersoon. Indien de klant voor deze mogelijkheid kiest, worden op hetzelfde moment alle door hem ingevulde gegevens aan de deelnemende tussenpersoon gefaxt.
Indien het personeel bij de tussenpersoon bezet is, of als de klant buiten kantooruren belt, kan de klant z’n telefoonnummer aan het systeem doorgeven, waarna hij teruggebeld wordt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.