nieuws

Finata Bank gestart met nieuwe reclamecampagne

Archief

Finata Bank is een nieuwe reclamecampagne gestart. Onder de slogan ‘Met f van Finata vul je ’t in’ wil de bank zijn financieringsprodukten onder de aandacht brengen van zowel het intermediair als de consument.

De campagne loopt tot begin mei en maakt gebruik van radio, tv, en tijdschriften. In totaal worden 16 tv-spots (RTL-5) en 89 radiospots uitgezonden. De kosten daarvan bedragen ruim f 75.000.
Uit onderzoek is een spontane naamsbekendheid naar voren gekomen van 7% onder consumenten en van 74% onder het intermediair. Belangrijk bij de keuze van een aanbieder is voor de consument: de bekendheid van het bedrijf (83%), snelle acceptatie (80%), deskundig advies (65%), informatie (45%) en lage rente (40%). Voor de tussenpersoon is het financieringsprodukt een ‘service-artikel’ dat nieuwe klanten oplevert (40%) en een belangrijke bron van inkomsten vormt (15%).
Resultaten in 1995
Het debiteurensaldo van Finata zou vorig jaar zijn gestegen tot boven de f 2 mld. De winst beliep f 44 mln. “Een aanzienlijke toename ten opzichte van 1994”, aldus algemeen directeur W.J. Hoogendoorn.
De bank zegt qua uitstaande saldo een marktaandeel te hebben van bijna 10%. Aan provisies zou in 1995 voor bijna f 35 mln aan tussenpersonen zijn uitgekeerd.
Per 1 mei verruimt Finata zijn kantoortijden tot 18.00 uur en op langere termijn gevolgd door bereikbaarheid in de avonduren en op zaterdag.
Het Reken- en Aanvraagpakket (RAP) van de bank zou inmiddels door 3.000 tussenpersonen worden gebruikt. Van alle cliënten van Finata zou ruim 30% reeds Air Mile-spaarder zijn.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.