nieuws

Financiële instellingen: f 77,5 mln aan reclame

Archief

De reclamebestedingen van financiële instellingen, waaronder verzekeraars, bedroegen vorig jaar bijna f 77,5 mln.

Dit blijkt uit een publikatie van het reclamevakblad Adformatie over de top-50 van de bedrijven die het meeste geld spenderen aan reclame in de vakbladen, landelijke dagbladen en publieksbladen.
De Postbank (ING) voert met f 14,5 mln de ranglijst aan. Inclusief ING Bank en Nationale-Nederlanden gaf de ING Groep vorig jaar bijna f 25,5 mln uit aan reclame in kranten en tijdschriften.
Een tweede ‘grootbesteder’ is het bemiddelingsbedrijf in consumptief krediet van de DSB Groep. De kantoren Frisia, Nationale Geldservice (NGS), en Crefinass besteedden vorig jaar voor in totaal f 16,4 mln aan reclame in dagbladen en publiekstijdschriften.
De top-12 van financiële instellingen ziet er als volgt uit: 1. Postbank 14.541 2. Frisia (DSB) 8.152 3. Rabobank 7.781 4. Ohra 7.318 5. ABN Amro 6.621 6. ING Bank 6.264 7. Robeco 5.139 8. Centraal Beheer 5.040 9. NN (ING) 4.694 10. NGS (DSB) 4.446 11. Crefinass (DSB) 3.814 12. FBTO 3.679 (x f 1.000)

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.