nieuws

FBTO stunt met zorgpremie

Archief

Internetverzekeraar FBTO (Achmea) laat consumenten zelf de hoogte van de zorgpremie bepalen. Hoe meer mensen zich aanmelden, hoe lager de premie wordt. De aanvangspremie bedroeg _ 94,50, een paar dagen later was deze gezakt naar _ 93,75.

Niet alleen verwacht FBTO één van de laagste premies te kunnen bieden door deze marketingstunt, het moet de internetverzekeraar ook nog eens 40.000 nieuwe klanten opleveren. Hierdoor zou het totaal aantal zorgverzekerden bij de Achmea-dochter op ongeveer 200.000 zorgverzekerden uitkomen.
Het meedoen aan de actie verplicht de consument tot niets. “Het zou inderdaad kunnen dat bij de uiteindelijke besluitvorming de helft weer afvalt, maar de vastgestelde premie blijft staan en die is kostendekkend”, aldus een woordvoerder.
FBTO meent met de internetverzekering niet alleen voordeel, maar ook gemak te bieden. “Zo is er bij de aanvullende pakketten te kiezen uit acht modules, die maandelijks gewijzigd kunnen worden. Daarnaast kunnen de verzekerden online declareren en hebben ze inzage in hun eigen zorgconsumptie. “Dat kan weer van belang zijn bij het samenstellen van het aanvullende pakket”, meent marketingmanager Paul Koopman.
De ziektekostenverzekering van FBTO is op basis van restitutie, waarbij zelf de zorgverlener gekozen kan worden. Verder stelt FBTO dat de klant zelf geen nota’s hoeft voor te schieten. Kinderen tot 18 jaar zijn gratis meeverzekerd op de aanvullende verzekeringen van de ouders. Declaraties zouden binnen vijf werkdagen afgehandeld worden.
Advertentiecampagne
Tegelijk met de met de zorgpremiestunt is FBTO gestart met een advertentiecampagne. Begonnen wordt met een hele krantenpagina met alle advertenties in 24 talen. Vervolgens plaatst FBTO individuele advertenties, waarbij ook de advertentie in de Friese taal niet ontbreekt.
Nederland bereiken.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.