nieuws

‘Familie Oass-gebruikers in de kou gezet door CCS’

Archief

Tot onze ontsteltenis ontvingen wij op zaterdag 11 februari j

l. een brief van “ons” systeemhuis, CCS te Woerden. Wij ontvangen regelmatig post van CCS, met name de rekeningen voor het jaarlijkse onderhoud en dure glimmende boekjes waarin staat hoe goed CCS wel is en hoe slecht het Component/Oass pakket is. Aan den lijve heb ik de hulp van CCS ondervonden: bij de installatie van een netwerkversie van C/Oass heeft bij ons op kantoor een persoon gezeten die het presteerde om de gehele – goedwerkende – programmering van mijn netwerk in de war te schoppen, vervolgens zich afvragend hoe dat nu kon en daarna ons de schuld maar geven omdat wij het netwerkpakket niet bij CCS hadden gekocht. Na het herstellen van de fouten door Online BV, de makers van het Oass pakket, werkte en werkt mijn pakket in het netwerk feilloos. Kort geleden een klein probleempje met de ADN-module; de helpdesk gebeld; drie dagen later pas antwoord: “Wij weten niet hoe wij zo’n probleem moeten oplossen, misschien heeft u een suggestie?” Wie is er nu de helpdesk, ik of zij? Ook in dit geval heeft Online BV weer in zeer korte tijd de oplossing geboden: het was slechts een kleinigheid die elke computer-kundige met even nadenken had kunnen oplossen. Hulp, van de wal in de sloot, en meer niet. De brief van zaterdag j.l., geschreven door de heer F. Zaal, getuigt niet van goed bestuur van het systeemhuis waar bij onze duur verdiende centen heenbrengen. Vorige maand waren wij nog allemaal goed voor zo’n / 750 tot f 1.100 per kantoor om de “helpdesk”, of wat daarvoor doorgaat, te financieren en nog geen 6 weken later vertelt men ons dat wij een “waardeloos” pakket in huis hebben. Vervolgens biedt men ons aan om een pakket bij hen te kopen, waar nog niemand van gehoord heeft en volgens mij slechts een schamele verzameling is van “the best of …” CAI-2, Oass en Level 3, en wat amper getest is op functionaliteit. Vervolgens durft men daar een onbehoorlijke onderhoudsprijs voor te vragen die kan oplopen tot maar liefst f 2550 per jaar, hetgeen gelijk staat aan meer dan 22 jaar onderhoud van het meer dan 5 jaar in gebruik zijnde en volop geteste Oass-pakket. Gelukkig zijn wij, als gebruikers van het Oass pakket waarvan René Bekkers en Jos Verbeek de ontwikkelaars zijn, als één grote familie en vallen wij Jos en René niet af. Wie wij ook gesproken hebben over de brief van CCS, spreekt afschuw uit over de misselijke brief van de heer Zaal. Op zo’n moment voel je je behoorlijk in de kou gezet door CCS en ben je blij dat er een gebruikersvereniging is die ons bij elkaar houdt. Wij vinden dat de S van “service” in de lettercombinatie CCS ongepast is. Ze kunnen daar beter een dollar-teken plaatsen, want volgens ons gaat het daar alleen maar om. R.B.M. de Groot, De Groot Assurantiën, Heemstede

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.