nieuws

Falcon-netwerk voor intermediair

Archief

Falcon Leven gaat de relatie met het intermediair structureler en professioneler aanpakken. De maatschappij onderscheidt ten eerste twee soorten intermediair: plaatselijk werkenden en landelijk opererende marketingorganisaties. Om beiden naar wens te ondersteunen richt Falcon een netwerk op: Falconet.

Het onderscheid tussen de twee intermediairvormen is niet gestoeld op een waardeoordeel, benadrukt algemeen directeur Co van Angelen. “Wij omarmen het plaatselijk opererende intermediair net zo intens als het landelijk. We behandelen ze alleen anders. Omdat hun manier van bedrijfsvoering wezenlijk verschilt. Onze ondersteuning moet daarop aansluiten.”
Falcon heeft de organisatie ‘gekanteld’ van functioneel gericht naar gericht op distributieformule. Dit heeft een tweedeling tot gevolg gehad. De afdeling ‘Plaatselijk intermediair’ werkt met inspecteurs in de buitendienst en valt onder de verantwoordelijkheid van Frits Rijnaart, voorheen adjunct-directeur Hoofd Buitendienst.
De afdeling ‘Moderne Marketingorganisaties’ heeft Henk Aarse als directeur, voorheen directeur Algemene Zaken en Administratie. De buitendienst wordt gevormd door accountmanagers, voornamelijk bestaande uit de vroegere hoofd-inspecteurs.
Falconet
Om beide soorten intermediair zo optimaal mogelijk te kunnen ondersteunen, start Falcon met een zogeheten netwerk: Falconet. Het netwerk betekent in eerste instantie een interne bundeling van mensen en middelen op het gebied van opleiding, PC-helpdesk, logistieke hulp, enzovoort. Van Angelen: “Voorheen boden we deze ondersteuning ook wel. Maar meer hap-snap, als gebaar naar onze relaties toe. Nu wordt het een echte dienst van ons.”
Daarnaast staat Falconet voor nauwere samenwerking met en ondersteuning van het intermediair bij communicatie-activiteiten. Falcon richt zich daarbij op kernrelaties. “Intermediair dat duidelijk beoogt met Falcon samen te werken”, aldus Van Angelen. Zij krijgen bij Falcon vaste aanspreekpunten op ondermeer het gebied van communicatie, direct-marketing en promotie.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.