nieuws

Extra personeel voor achterstanden Delta Lloyd

Archief

Delta Lloyd heeft in de afgelopen twaalf maanden tussen de dertig en veertig personeelsleden extra aangenomen voor het wegwerken van administratieve achterstanden.

Het levenbedrijf van Delta Lloyd hoopt in juli weer op het gebruikelijke serviceniveau te zitten. “Onder gebruikelijk verstaan wij één maand verwerkingstijd voor mutaties op levensverzekeringen”, aldus woordvoerder Hans Koeleman. Hij verzekert dat er bij het afgeven van nieuwe verzekeringen en bij het doen van uitkeringen nooit problemen zijn geweest. “Dat is altijd binnen een week verwerkt.”
Delta Lloyd kampt al meer dan een jaar met administratieve achterstanden. De problemen doen zich vooral voor bij het bewerkelijke universal-lifeproduct Delta Life van het particuliere levenbedrijf. De maatschappij heeft een speciaal team geformeerd dat zich alleen bezighoudt met het wegwerken van achterstanden. Nieuwe mutaties worden door de reguliere teams verwerkt.
“Begin vorig jaar bedroegen de achterstanden nog zes tot negen maanden”, aldus Koeleman. “Nu is dat nog ongeveer drie maanden. Per 1 juli verwachten we op de gebruikelijke termijn van één maand te zijn aangekomen.”
Hypotheken
Het serviceniveau van de afdeling Hypotheken is volgens Delta Lloyd sterk verbeterd. “Achterstanden zijn weggewerkt en de servicedesk uitgebreid. HDN-aanvragen worden op dagbasis verwerkt tot offertes en niet-HDN-aanvragen in ieder geval binnen twee dagen.” Polissen worden binnen vijf dagen afgeleverd.
“We zijn nog niet op het gewenste niveau, maar er wordt met vereende krachten aan gewerkt”, aldus Delta Lloyd in relatieblad Collage.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.