nieuws

EuroCross start 24-uurs glasservice voor AVCB-groep en Zilveren

Archief

Kruis

EuroCross, een werkmaatschappij van Zilveren Kruis Verzekeringen, is een glasservice gestart. Via het in eigen beheer ontwikkelde computersysteem Speed, kunnen verzekerden bij ruitbreuk dag en nacht de alarmcentrale van EuroCross bellen, die voor de afhandeling zorgt.
Momenteel is de glasservice nog exclusief voor bedrijven uit de Achmea-groep (AVCB en Zilveren Kruis), maar daar zal volgens EuroCross directeur A. Rust snel verandering in komen. “Wij zijn wel een werkmaatschappij van Zilveren Kruis, maar we werken voor zo’n 60 ziekenfondsen, schadeverzekeraars en zorgverzekeraars in zowel binnen- als buitenland. De exclusieve afspraak die we met de Achmea-groep hebben is dan ook van korte duur en we zullen op korte termijn de glasservice aanbieden aan onze andere Nederlandse relaties. Momenteel zijn er reeds onderhandelingen gaande, maar we verwachten pas eind ’94, begin ’95 concreet resultaat.
De glasservice houdt in, dat verzekerden bij ruitbreuk 24 uur per dag een speciaal 06-nummer kunnen bellen van de verzekeraar, dat uitmondt bij EuroCross. Hier wordt met de naam van de verzekeraar bij wie de polis loopt, opgenomen en worden gegevens over de persoon, de schade en de polis genoteerd. Via electronic mail gaan de gegevens naar een gecontracteerde glaszetter die de schade zo spoedig mogelijk herstelt. De glaszetter factureert rechtstreeks aan EuroCross, die op zijn beurt de kosten doorbelast aan de verzekeraar.
Trend in natura
De dienst in natura aan verzekerden zal volgens Rust steeds meer ingang vinden. “Verzekeraars zijn dienstverleners aan het worden. Een verzekeraar als Centraal Beheer was al lang bezig met het idee zijn glasreparaties anders te regelen. Dat sloot mooi aan mij de software die wij reeds in ontwikkeling hadden waarmee je dergelijke diensten in natura aan kunt bieden. Zo kwamen we mooi bij elkaar.”
In de toekomst zal naast de glasservice andere hulp in natura worden aangeboden. “We zijn bezig met de mogelijkheid van hulp bij waterschades, het sturen van experts en het regelen van spoedtaxi’s. Maar zeker op het gebied van de thuiszorg kan de verzekerde in de toekomst nog heel wat verwachten”, aldus Rust.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.